Shame on me!

Shame on me för dålig uppdatering men dagarna har bara sprungit iväg. I söndags var det min tur att börja känna av förkylningen lite mer. Hela dagen vart lite av en slödag, dagens höjdpunkt blev ett besök på Ica, jippie! Just det vi skruvade fast de nya kökshandtagen med. Innan hade vi ju gamla trähandtag från sjuttiotalet men nu har vi moderna handtag i stål. Nya handtag lyfte köket ytterligare en nivå tycker jag. Men så är det ju så att börjar man göra om på ett ställe får det liksom en ringar-på-vattnet-effekt så då vi fick nya handtag såg ju genast vardagsrummet lite tråkigt ut. Sagt och gjort, i måndags tog jag och Viggo bilen till ett antal inredningsbutiker och köpte lite nya prylar och några nya kuddar. Fast jag undrar om inte sjuttiotalet allt kom tillbaka en liten sväng för vi köpte oranga kuddar... i plysch... och sånt där konstgräs som var modernt att ha i vaser back in the days...  Sen skulle nog en del säga att kuddarna nog är väldigt lika (bara modellen större) de som min gammelmormor Lisa hade hemma då det begav sig, men jag gillar dem!

Igår var det dags för babyrytmik igen. Trots ruskvädret var jag och Viggo modiga nog att våga oss ut. Tur att jag köpte gummistövlarna säger jag bara! Viggo han var rätt nöjd med att sitta under regnskyddet. Han är lite förundrad över regn och blåst den lilla kotten. Då blir han lite uppspelt och busig. Samma sak med andra barn. Igår när vi kom in i salen och han fick syn på alla andra barn då skrattade han högt och pratade och pratade. Det var ju så roligt med de andra barnen! Sången fullkomligt älskade han. Man märker en väldigt skillnad i uppskattning om man jämför vad Viggo tyckte om babyrymtiken i våras. Nu skrattade han högt flera gånger och älskade då man ska dansa runt med barnen. Han älskar ju musik även hemma. Sätter man på en skiva hoppar han i gåstolen och bara tokflinar så de små tänderna syns. Just det, nu händer det grejer i den lilla munnen med. Han har ju redan tre tänder, två därnere och en 2:a i överkäken. Men nu kommer också båda framtänderna och den andra 2:an i överkäken. Så det blir till att komma ihåg tandborstningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0