Sjukstuga och knölunge

 I natt har vi haft en riktig knölunge mellan oss. Han har vaknat ungefär en gång i halvtimmen + att han har legat och sparkat mig på revbenen större delen av natten. Men tacka för det när jag vid halv tre tiden upptäckte att den lilla kotten nog hade feber. Efter att han fick lite panodil sov han bättre som tur var. Så idag har vi sjukstuga här hemma, inte jättekul precis. Viggo är lite snorig och lite febermatt men annars är han som vanligt. Fast han vill gärna sitta i knät och mysa idag förstås. Jag hoppas att det går över snabbt för i helgen har vi roliga planer! På fredag fyller Johan nästan jämt och vi ska på födelsedagsmiddag och på lördag ska jag på dejt. Dejt med min förlov! Moster Linn och Johan ska vara barnvakt (om Viggo nu är frisk) så föräldrarna kan gå ut och göra stan lite osäker. Det ska bli så mysigt!

Igår tog vi en långpromenad med Ellen och hennes mamma. Efteråt gick vi hem till oss och gjorde rabarberpaj. Deras ugn var trasig och de hade rabarber i överflöd, vid hade en ugn som fungerar men inga rabarber så vi slog två flugor i en smäll. Vad gott det var! Rabarberpaj är en av mina absoluta favoriter! På kvällen kom Linn och Johan över och åt glass och tittade på dokumentär, "De kallar oss rasister", väldigt intressant. Linn och Johan är ju i semestertagen innan skolan drar igång igen så lite glass på kvällningen var liksom ett måste! :) 

Nu vaknade sjuklingen. Bara att återvända till soffan igen då. På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0