Torsdag

Tidig morgon i Mölndal. Viggo har de senaste dagarna fått en ny ovana. Klockan sex tycker han är en bra tid att stiga upp till mammans stora fasa. Tidigare har ju den lilla kotten gått upp halv sju- sju men inte längre verkar det som. Även om man försöker sova vidare en stund har man en liten kille bredvid sig som gör allt för att vi ska gå upp. Det sparkas på revben, dras i hår, kläms i näsor och ovan på detta är det ett ständigt prat och hojtande. Så det är bara att masa sig upp med en superpigg och överlycklig bebis.

Igår hade vi ösregn större delen av dagen. Jag och Viggo var en sväng till Frölunda Torg och shoppade. Min garderob är inte rolig inför hösten. Först har man varit gravid och bara haft stora rymliga kläder och sen har man varit postgravid och inte kommit i sin vanliga storlek. Men nu, äntligen, är jag tillbaka där jag startade och då behövs det lite uppdatering i garberoben. Idag har vi inte så mycket planerat men jag hoppas att våra köksluckor kommer tillbaka från omlackeringen. Det blir lätt lite kaotiskt då man inte har några luckor eller lådor. Men å andra sidan får man ju städat där det är som värst i skåpen.

Viggo han kör på med sitt tittutande. Det senaste är att han har kommit på att han kan stå framför spegeln och göra tittut med sig själv, han är så rolig! Vidare har han blivit något av en fartdåre med gåstolen. Det gäller att hålla koll på fötter och hälsenor annars blir de lätt överkörda. Han får ju en annan frihet och gör egna små utflykten här hemma. Igår var det största begivenheten att själv gå till hallen och pilla på mina gummistövlar.
Men med ny frihet kommer också nya ställen att undersöka. Just nu tror jag att jag måste rädda mina stackars gardiner t.ex...


Vi leker på lekmattan

Viggo

På väg till Marstand i helgen.

Marstrand

Danska kungaskeppet "Danebrogen" var på plats, och jo vi bestämmer att det var kronprins Fredrik vi såg på däck!

På väg hem från Brattön.

Vi har börjat ta upp musikintresset här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0