Viggos nya kompis

Det bara ramlar fram bebisar runt omkring oss just nu. Igår natt fick Viggo ytterligare en buskompis. Våra kära vänner Ulle och Marcus fick en liten kille på Varbergs sjukhus. Hur kul som helst att det blev en liten kille, jag och Ulle har liksom tänkt ut det. Två grabbar som kan hänga med varandra och klättra i träd och göra såna där grabb-grejer tillsammans. Trots att det är drygt åtta månader mellan dem är de ju födda på samma år och kommer att komma i kapp varandra ganska snart. Jätteroligt är det iallafall! Nu längtar vi bara till vi får se den lilla kotten i verkligheten.

Igår hade vi lekträff med Elias och Tove och deras mammor. Först tog vi en långpromenad, det måste man så att man kan fika med gott samvete sen. Sen gick vi hem till oss och åt äppelkaka medan barnen lekte. Tove passade på att testa Viggos gåstol och hon var väldigt förtjust. Elias han demonstrerade sina färdigheter i krypning, det går ju som ett huj! Viggo har ju inte riktigt kommit på det där med att krypa än, han sitter mest och hojtar när han vill ha grejer som ligger för långt bort. Ger man inte honom saken han vill ha blir han jättearg och skriker så han blir röd i ansiktet. Jodå, han kan ha lite humör med den lilla killen! Appropå humör har han den senaste veckan kommit på att han kan köra lite med mig när han ska lägga sig och sova middag. Han totalvägrar somna i sängen när jag ska lägga honom. Nej, i bärselen eller sittandes i knät ska det vara. Med Martin gör han inte så utan accepterar snällt att somna i sängen. Känns som om jag måste ta ur honom den ovanan illa kvickt!

Idag åker vi ut till farmor och farfar på Brattön. Martin hävdar att vi behöver en "vilo-helg" så vi ska åka ut och ligga på soffan i två dagar. Hmm, jag blir lätt lite rastlös av sådant nu för tiden men en god bok ska nog bota tristessen hoppas jag. Man får passa på att läsa medan man kan, att ligga på soffan hemma och läsa går liksom bort nu för tiden. Jag hinner helt enkelt inte!


Viggo och Elias leker.

Tove testar Viggos gåstol.

Mysungarna grejar med Viggos alla saker, de satt tillsammans såhär en bra stund. Det märks att de får mer och mer behållning av varandra.

Kommentarer
Postat av: viggos mormor

Vilka små godingar! Men goast av alla är ju vår lille prins:)Puss puss

2010-08-27 @ 18:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0