Barnvakt!

Idag har jag och Martin för första gången fått åka i väg helt själva utan barn. Då det har varit ett större snökaos här nere under hela helgen så vågade vi oss inte ut med bilen igår. För det första så hade vi inget att skotta fram bilen med för det andra så vågade vi inte ge oss ut med Viggo ifall vi skulle köra fast. Så idag kom farmor och farfar ner med en snöskyffel och skottade fram bilen till oss. Sen agerade de barnvakter så jag och Martin kunde åka och handla på Ica. Vi passade också på att titta på en soffa på Bolagret, vi är ju på jakt efter något nytt då vår vita tygsoffa inte är den lämpligaste då man har små barn som kräks. Smet in en sväng på H&M med och kompletterade samtligas garderober. Viggo fick lite nya häftiga strumpor och en ny stålmannen pyjamas, att köpa någon annan fanns inte på kartan då pappan är ett stort stålmannen fan! Martin köpte sig lite nya t-shirtar och en tröja och även jag fick med mig en t-shirt hem. När vi kom hem hade Viggo sovit som en stock hela tiden och inte ens märkt att vi varit iväg, skönt! Farmor fick även tillfälle att mata Viggo med flaska då jag pumpat innan vi åkte för säkerhets skull.

På eftermiddagen kom farbror Björn och Ida hit en sväng. Björn fick sin försenade födelsedagspresent och så fick de tillfälle att mysa lite med Viggo. Farbror Björn fick även visa upp sitt plåster i pannan. Han vart tacklad under en match för någon vecka sedan och har nu ett blått öga, några stygn i pannan och en hjärnskakning att stoltsera med, stackarn.

Nu sover prinsen sin eftermiddagslur, jag tittar på OS och Martin jobbar. Ikväll ska vi söndagsmysa med hemmagjord pizza och skidskytte. Nästa helg blir det annat, då ska hela familjen på spa tillsammans med mormor och morfar, moster Linn och Johan samt morbröderna. Det ska bli sååå skönt!

Viggos nya strumporViggo och Farmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0