Fredagsmys

Så var det fredag igen. Dagen började som vanligt med gemensam familjefrukost. När Martin gått till jobbet så sov jag och Viggo en stund till, väldigt lyxigt och mysigt! Idag har vi inte gjort så mycket hittills mer än att vi har varit till affären en sväng med vagnen. Ikväll står pappan för fredagsmiddagen och det brukar bli väldigt goda sådana. Det har blivit så att jag sköter den mesta matlagningen på vardagar medan Martin lagar maten på helgen, ganska bra uppdelning tycker jag. Speciellt då Martin är mycket duktigare än mig att hitta på nya helgrätter för man vill ju ha lite extra lyx till helgen! Ikväll kommer även moster Linn hit och äter med oss, Johan har som vanligt match och istället för att sitta själv så kommer hon över hit. Mysigt för Viggo med då det märks att han börjar känna igen sin moster. 

Helgen bjuder som vanligt på lite besök, Martins kompis Patrik kommer förbi imorgon på inspektion av den lilla kotten. Sedan ska vi till lilla Elise och hälsa på. Jag och Elises mamma bodde ihop första året i Skövde och har vart kompisar sen dess. Elise är dessutom född endast 6 dagar efter Viggo! Ska bli kul att träffa både henne och hennes mamma och pappa imorgon. Helgen bjuder förmodligen också på ett Ikea besök, vi behöver lite småsaker bla. en blöjhink med lock och nya växter till köksfönstret, de andra frös ihjäl då vi hade som kallast i julas.

Nu sitter vi och väntar på att pappa ska komma hem, med lite tur skulle han komma hem redan runt 16 idag! Hela denna vecka har han inte varit hemma innan 18.00 så det har varit lite långa dagar för mig och Viggo. När pappa kommit hem så ska Viggo få ta ett bad så han är fin och fräsch när han ska och hälsa på en tjej imorgon.
Sportkillen

ps. Titta Maja nu passar tröjan! Men den fina, fina mössan har vi fått lov att lägga undan nu, den har blivit lite för liten...


Kommentarer
Postat av: maria

men guuud va söt han är, som en liten docka=) sitter på jobbet nu, kl.05.23, bara 1 1/2 timme kvar sen får man hem och sova. ha en mys helg kramar

2010-02-13 @ 05:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0