Ful ovana...

Vår lilla kotten har fått en ful ovana de senaste dagarna. De senaste två dagarna har det bara dugit att sova middag i mammas famn. Så fort jag lagt ner honom så vaknar han och ska inte sova mer hur mycket man än försöker. Detta har gjort att jag spenderade sammanlagt fyra timmar sittandes i soffan med Viggo i famnen igår, lite segt då jag skulle behövt göra lite andra saker. Och han måste ju sova annars får vi en supergnällig bebis här hemma. Tur att jag kunde kolla på "Twilight" under tiden! Så idag kom jag på ett trick, jag la min halsduk runt hans huvud när han var på väg att somna och vips hade vi en bebis som kunde sova själv! Bara det luktar mamma verkar han vara nöjd, skönt!

Idag har farmor och farfar varit här på förmiddagen och fikat. De passade på då farmor hade varit på återbesök med sin fot på Mölndals sjukhus. De hade med sig danska wienerbröd från Alingsås, mums! Ikväll får vi besök igen det är Ulle, som äntligen tillfrisknat från sin efterhängsna förkylning, kommer. Det ska bli så kul då vi inte setts sen början av december. Nu håller jag på att baka bröd, har inte bakat en endaste liten kaka sen Viggo föddes men nu är det dags. Vart så inspirerad av Linn som bakade Leilas sirapslimpor här om dagen. Får ju passa på att baka lite nu när mamma och pappa/mormor och morfar kommer till helgen och kan provsmaka.
Kotten sover middag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0