Grått och trist

Idag har vi en grå och ganska trist dag här i Göteborg. Jag och Viggo har varit ute och gått med vagnen nån timme här på förmiddagen, vi fick passa på då de lovat snöoväder i eftermiddag. Dock har vi inte sett till nån snö än så jag hoppas att det var falskt alarm, är lite trött på all snö och snömodd nu. Det är lite tungt att dra vagnen i snömodden, tyvärr är de inte så duktiga på att ploga trottoarerna och cykelvägarna. Men jag antar att det bara ger lite mer träning, det behövs! Nästa vecka ska jag på "besiktning" på MVC och jag hoppas på att börja träna igen efter det, ska bli väldigt skönt! 

Annars har vi haft en ganska lugn och skön dag jag och Viggo. Annat var det vid fem draget i morse, då hade vi en liten kille som hade lite magknip och var så ledsen så ledsen. Som tur var gick det över ganska fort efter att vi gått omkring lite och jag masserat den lilla magen. Men det var verkligen hjärtskärande gråt och inte vanligt skrik som kom från den lilla innan magknipet släppte, usch vad det skar i modershjärtat. 

Som sagt var har vi inte gjort så mycket idag. Jag har passat på att dammsuga och börja beta av veckans tvättberg, det är inte klokt vad mycket mer vi tvättar nu för tiden. Viggo säger inte så mycket när jag dammsuger men han ser väldigt reserverad och förvånad ut hela tiden dammsugaren är igång. Han följer mig väldigt noga med blicken också, antar att han undrar vad jag håller på med. I kväll ska vi titta på skidskytte och Viggo ska få bada. Han älskar att bada och vill helst inte gå upp alls, det enda som inte är roligt är att tvätta håret. När man häller vatten på hans lilla huvud stelnar hela han till och han gnäller lite. Men har man hår så måste det faktiskt shamponeras även om man bara är 6 veckor gammal.

Bifogar en bild på gårdagens pappa-Viggo mys i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0