Väckarklockan Viggo

Vi har fått en livs levande väckarklocka här hemma. Denna vecka har den lilla kotten bestämt sig för att gå upp 6.30-7.00. Han skriker inte men knorrar en hel del och vrider och vänder på sig, vaknar vi inte då så hojtar han till så att vi förstår att det är morgon. Först kunde vi inte förstå varför han vaknade så exakt samma tid varje morgon tills jag kom på att han vaknar av Martins väckarklocka! Då pappan är lite trött på morgonen så snozzar han ett antal gånger innan han kan orka gå upp men det är det slut med nu! =) Hur säger man till en bebis att det bara är pappa som ska vakna av väckarklockan? Helt omöjligt, så denna vecka har vi fått gå upp och äta frukost och leka lite innan jag och Viggo kan sova nån halvtimme till. Det är väldigt skönt och väldigt mysigt att krypa ner i sängen en stund till när Martin gått till jobbet.  

- 14 grader stod termometern på imorse när vi vaknade så dagen spenderas inomhus. Jag och Viggo myser omkring i våra tofflor idag då det är lite kallt inne med. Igår var vi däremot på långpromenad med vagnen, det gick jättebra tills vi kom till Hemköp och skulle köpa semlor då vaknade Viggo och var ledsen. Slutade med att jag fick halvspringa hem och samtidigt som jag vaggade vagnen, väl hemma blev han nöjd och glad igen då han fått lite mat. Igår tränade vi även på att gå bort, kände att det behövdes lite träning då det inte gick så bra då vi var hos farmor och farfar sist. Denna gång tränade vi på att gå bort till Linn och Johan, lagom långt tyckte jag. Den här gången gick det väldigt bra att gå bort, Viggo tittade sig storögt omkring men somnade sedan så jag antar att han godkände stället! Mamma och moster fick dricka te i godan ro innan han vaknade. När vi bytte blöja så passade han också på att prata länge med moster och berätta hur allt låg till egentligen.

Trött Viggo

Kommentarer
Postat av: Viggos mormor

Vilka söta tofflor och dessutom nya små jeans! Vilken outfit på världens goaste...Puss

2010-02-11 @ 19:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0