Fortsättning...

... på dagens inlägg. Viggo är nu snart en månad gammal och börjar hänga med mer och mer. Han följer oss med blicken och ler ofta. Men bara då han är mätt och nöjd annars protesterar han högljutt och spänner sin lilla kropp som en sprättbåge.

Idag har vi varit på promenad i kylan, vi har -8 grader här idag, kallt! Men vi nöjde oss med att gå in till centrum och köpa en pärm till Viggos papper. Det är nu officiellt att den lille killen heter Viggo Eskil Sjörs. Eskil är ett namn som Viggo delar med sin farbror Björn och är ett släktnamn på Martins sida. Att han fick Sjörs som efternamn var ganska självklart då Gustafsson kanske inte är det roligaste. Får bara hoppas att pappa Martin med kommer att bära det nångång! ;)

Nu sover prinsen och jag funderar på kvällens meny, alltid lika svårt med helgmaten för man vill ju att den ska va lite extra. Moster Linn kommer iallafall hit och myser med oss ikväll då Johan har match. Annat blir det imorgon då Viggo får tjejbesök. En av mina kollegor fick en liten tjej den 30/11, vi var där och inspekterade lilla Amelia innan Viggo föddes för att få ett hum om vad som väntade och nu kommer de hit och inspekterar vår prins, trevligt!
Morgondagen bjuder även på en lång biltur för Viggo (ok, lång och lång, 40 min!). Farbror Björn fyller 25 år och ska uppvaktas med överaskningsfest hemma hos farmor och farfar i Alingsås. Vi får se hur det går men hittills så somnar den lille killen på stört om man lägger honom i vagnen eller sätter honom i bilstolen så vi får hoppas att detta även är fallet i morgon.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Kul med en blogg så att man får vara med lite iallafall trots avståndet.Jag tycker att han blir mer och mer lik sin morfar eller....

2010-01-29 @ 15:45:56
Postat av: maria n

underbart att få följa er!! vilken liten plutmun=) jag ska hasta iväg och jobba natt nu men plingar dig i dagarna så jag får en liten uppdatering, då ska jag uppdatera dig med...kan säga att jag är i sjunde himlen=) puss å ha en myshelg

2010-01-29 @ 20:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0