Årets bästa inköp: gummistövlar!

Här ÖSER det ner idag. Jag och Viggo fick lov att gå ut nu i förmiddags för att uträtta lite ärenden och vi såg ut som dränkta katter när vi kom in. Iallafall jag, Viggo den lyxliraren, fick ju sitta under regnskyddet i vagnen hela tiden. När vi ändå var i centrum passade jag på att gå in på skoaffären och köpa mig ett par gummistövlar. Det är något jag tänk köpa i flera år men det har liksom aldrig blivit av. Men nu, äntligen, har jag ett par prima svarta gummistövlar i min ägo! Eftersom det tydligen ska fortsätta att ösa ner hela helgen tänkte jag att det nog trots allt var ett ganska motiverat köp... Sen är det väl lite vuxenpoäng med att äga par gummistövlar antar jag. :)

I onsdags var vi då på grillning hemma hos Ellen med familj. Trevligt var det och vädret var toppen. Det var mysigt att få sitta ute en sådan kväll, det är vi ju inte bortskämda med då vi bor i lägenhet. Tyvärr var det inte så många som kunde komma men vi var iallafall sex vuxna och tre barn. Igår fick jag och Viggo besök igen av Josephine och lilla Elise. Det var ett tag sen vi träffade dem så det var väldigt kul! Viggo vart superglad då de kom, jag tror att han varit lite uttråkad de här senaste dagarna. Han tokskrattade och gjorde höga glädjetjut. Elise hon såg lite förskräckt ut i början när Viggo ville leka. Men efter ett tag släppte det och de satt tillsammans på lekmattan och grejade.

Viggo han älskar sin pappa mer än allt annat just nu. Så fort Martin kommer innanför dörren och säger hej har vi en liten kille som ger upp ett glädjetjut. Sen är det pappa som gäller resten av kvällen, iallafall fram till det är  dags att somna in då är det bara mamma som gäller igen. Viggo älskar när Martin gör "monsterljud" och jagar honom genom lägenheten i gåstolen. En annan favorit är att spela fotboll, Martin bollar och Viggo tittar på med stora ögon.


Nu sitter den lilla kotten själv!

Viggo och Oscar på grillning hemma hos Ellen.

Viggo och Elise.

Guldlockarna har börjat titta fram!

Kommentarer
Postat av: Therese

så söt han är! Det är ju trist att gummistövlarna var bästa köpet men man lär ju klä sig rätt när det regnar. Min Viggo har växt ur ett par stövlar denna säsong. Ha en fin söndag!

2010-08-01 @ 08:24:59
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0