Hemma i Mölndal och vänder

Nu är vi hemma i Mölndal och vänder! Ledsen för dålig uppdatering de senaste veckorna men jag har tagit lite semester tillsammans med mina kära. Idag åkte vi hem från Dalarna, vilka fantastiska veckor vi har haft tillsammans! Vädret har varit bra större delen av tiden vilken har gjort sitt till. Badat i sjön har vi gjort tre gånger och Viggo har badat i baljan utomhus. Viggo har även blivit jättekompis med mormor och morfars katt Tiger. Tiger, den tålmodiga gamla gubben, har utan en min stått ut med en liten kille som gärna dragit honom i både öron och svans. Vi har fikat i Sommarängen flera gånger om, mormor Iris bullar går inte av för hackor! Till och med Viggo har smakat några smulote och han tyckte de var toppen. Sen har vi grillat och grillat och grillat. Finns det någon godare mat på sommaren än grillat med nypotatis och tzatziki? Knappast, inte i min värld iallafall! Viggos dop vart mer än lyckat, dagen bjöd på toppenväder och hela tillställningen blev en väldigt familjär och trevlig historia. Bilder kommer senare!

Imorgon fortsätter vi vår semester genom att åka till Brattön. Hur länge vi stannar vet vi inte än, det beror lite på vädret. Vi känner oss väldigt privilegierade att ha två toppenställen att åka till i semestertider! Så på återseende! Återkommer med en bildkavalkad då vi kommer hem igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0