Tillbaka till vardagen

Nu är vi tillbaka i vardagen igen, pappa Martin har börjat jobba och vi är själva på dagarna igen. Hittills har det gått bra, sommaren är ju trots allt inte slut men det känns lite som när man började skolan på hösten. Sommaren övergick i höst på en natt känns det som då man är tillbaka i vardagen igen. I måndags gjorde vi inte många knop jag och Viggo. Vi var mest hemma och lekte. Viggo är en hejare på att ta sig runt i gåstolen numera och det riktigt lyser om honom av lycka när han får sitta i den. Det är skönt för oss med eftersom han kan sysselsätta sig själv en liten stund. Han tar sig ut i hallen och tittar sig i vår stora hallspegel, öppnar man diskmaskinen ska han vara med och plocka ut saker och öppnar man ett skåp i köket ska han vips dit och titta vad som finns där. Även att knöla med mammas fina, långa panelgardiner är populärt samt att dra ner ljuslyktorna och fjärrkontrollerna från soffbordet. Så nu har vi kommit in i det stadiet då allt hamnar på mitten av bordet, så där lagom trendigt... ;)

Igår vart jag lite uttråkad så jag och Viggo tog vagnen och promenerade till pappas jobb. Där tog vi en snabbfika innan jag och Viggo tog bilen till Allum (köpcentret) och shoppade lite. Viggo fick nya byxor då några av hans nuvarande börjar bli lite korta i benen. Hans mamma köpte sig en fin och mysig sjal till hösten. Av erfarenhet vet jag hur kallt det kan bli framför datorn på jobbet under hösten/vintern och då är en sjal alltid bra att värma sig med.

Ikväll är vi bjudna hem till lilla Ellen med familj på grillning. Lite mammafika deluxe kan man säga + att alla pappor ska få följa med denna gång. Ska bli kul att träffa lite pappor också då vi i vanliga fall bara är mammor och bebisar. Fast på fredag är det dags för mammafika igen, hemma hos mig denna gång. Hittills är vi inte så många då de flesta fortfarande har semester men några hoppas jag vi kan bli. Ska bli trevligt, vi har ju inte träffats på en månad nu.

Kan även meddela att Viggo har fått flytta tillbaka in till vårt sovrum. Vi hade en sån ledsen och nästintill otröstlig kille på nätterna när han sov på sitt nya rum, så vi får nog vänta lite med den flytten. En annan rolig sak är att han älskar att läsa godnattsaga. Han skrattar så han nästan kiknar när man vänder blad. Den bästa boken är "Tittut! På bondgården" där djuren vänder sig bakom flikar. Oj, vad spännande det är varje gång! Så där Maria träffade du helt rätt vad gäller doppresent!

I brist på annat kan jag visa hur Viggo såg ut för ganska precis ett år sedan.

Kommentarer
Postat av: maria n

Va härligt att höra att boken föll herrn i smaken=) Har haft födelsekalas för Marcus idag, 28 jordsnurr blev karln. Va himlans trevligt med en intensiv kubbmatch som avslutning=) PussKram

2010-07-28 @ 23:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0