Flitiga jag

Flitiga jag har nu på morgonen hunnit förutom att äta frukost och ta hand om Viggo, även plockat ihop, dammsugit, torkat golvet samt torkat ur kylskåpet. Känner mig som en super hemmafru! Idag kommer nämligen mamma och pappa/mormor och morfar ner och hälsar på över helgen. Därför fick vi lov att sanera lite i vårt hem. Det där med dammsugning är vi nämligen inte så bra på, blir väl andra bullar då den lilla kotten börjar krypa hoppas jag. Mormor och morfar ska vara barnvakt till Viggo imorgon kväll då vi ska på bröllop. I går brun-utan-solade jag mina ben och nu stoltserar jag med två mörkbruna fotknölar. Jag som tyckte jag var så noga. Får nog ta vagnen och inhandla något slags skrubbmedel idag tror jag... :)

Igår var jag och Viggo på babysim igen. Vi har missat några gånger tyvärr då Viggo varit förkyld och vi varit bortresta. Förutom att Viggo mer än gärna tog sig några klunkar poolvatten gick det bra. Han fick dock ett antal kallsupar, men så går det när man hela tiden ska dricka av vattnet. Just nu sover han gott i sin säng. Det går över förväntan med att få honom att somna själv. Även nätterna går bättre, i natt har han ätit vid 02-draget och vid 05.30. Helt ok mot vad det var innan tycker jag. Vi tycker även att han sover bättre rent allmänt, innan fick vi lov att gå upp och stoppa i nappen x antal gånger per natt för att han vaknade och skrek. Men nu somnar han oftast om själv utan att man behöver gå upp och se till honom. Han gosar in sig i elefantfilten eller drar till sig lilla Ru och somnar om. Så tack fem-minuters-metoden!

Nu hör jag en liten kille som ligger och pratar med lilla Ru i sovrummet så jag antar att det är dags att avsluta detta. Återkommer efter helgen med bilder från bröllopet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0