Idag: packa. Imorgon: åka!

Imorgon sätter vi kosan mot Dalarna igen. Det har varit ett förfärligt åkande fram och tillbaka den senaste månaden. Först åkte mamma och pappa ner för att springa Göteborgsvarvet, sedan åkte vi upp för att fira Daniels student. Efter det kom mamma och pappa ner igen för att vara barnvakter då vi var på bröllop och nu ska vi åka upp igen. Men det är väl så det ska vara då det är sommar och semester. Martin går på fyra veckors ledighet idag, det ska bli så skönt! Känns lite som om jag och Viggo också får semester idag!

Igår tog jag och Viggo bilen och åkte till Balltorp på mammafika hemma hos Sophie och Oscar. Supertrevligt som vanligt. Sophie bjöd på lunch, västerbottenpaj med grönsallad. Himlans vad gott det var! Viggo stortrivs också med att träffa de andra barnen. Igår satt han bredvid Elias och lekte. Eller lekte och lekte, de kivades lite om leksakerna. Sedan drog Viggo Elias i håret så han började gråta (Elias är ett sånt barn som redan vid fem månaders ålder kan stoltsera med en stor kalufs). Elias hämnades genom att sparka på Viggo och ta av honom hans strumpa. Då vart herr Sjörs irriterad och "skällde" på sin kompis. Iallafall lät det precis som det. I övrigt så kunde de små kottarna hålla någorlunda sams, de klappade på varandra en del med.

I natt har Viggo sovit hela natten i sin egen säng. Vid 6.30 draget imorse tyckte han att det var dags att gå upp. Då jag vänder mig för att titta till honom i sängen ser jag två små fötter som sticker ut genom spjälorna! Den lilla kotten har börjat åla sig i sängen och nuförtiden hittar man honom ofta på tvären. Det är så gulligt! Även när han ska sova middag ska det ålas runt och grejas en del. Ibland hör man ett litet panik skrik inifrån sovrummet, då har han lyckats lägga hela filten över ansiktet eller satt fast fotet mellan spjälorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0