Mammafika

Igår knatade jag och Viggo iväg på mammafika hos lilla Edit och hennes mamma Åsa. Det har blivit lite av en vana att träffas en gång i veckan hos någon och fika. En väldigt trevlig vanan! Det vart extra lyxigt igår eftersom de bor i hus och vi kunde sitta ute och njuta av värmen + att det bjöds på rabarberpaj, min favorit! Viggo pratade på och trivdes som vanligt med att träffa de andra barnen. Men att gå dit med vagnen var mindre populärt. Han verkligen hatar att ligga i vagnen nu för tiden. Vi kan max gå in till centrum (400 meter) innan han skriker och går upp i brygga. Att sitta upp i vagnen går lite bättre men inte det heller är någon större hit. Därför slutade det med att jag fick bära Viggo i bärselen fram och tillbaka igår, men å vad nöjd han var då! Så här kan vi inte ha det tänkte jag, så igår bytte vi till sittvagnen på prov. Vi ska ut på en premiärtur idag jag och Viggo så får vi se hur det går.

Idag gör vi inte många knop här hemma. Vi skulle ha varit iväg till Kortedala och träffat Elise och Josephine men då Viggo är snuvig fick vi stanna hemma. Med nätterna går det bättre och bättre kan jag meddela! Inatt har han bara ätit två gånger och inte alls vaknat lika många gånger som innan. Våra nya rutiner kanske fungerar trots allt (hoppas, hoppas!). Det vore så skönt om det kunde hålla i sig.


Viggo och goselefanten har precis vaknat.
 
Vi testar hoppgungan.

Hej Viggo!

När vi kom hem från mammafikat passade vi på att läsa lite om "Prästens lilla kråka".

Vår stora kille provsitter sittvagnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0