Näsfrida och goselefanten

Idag har vi en snorig liten kille här hemma. Egentligen har han vart lite snorig hela veckan men det är nu det har brutit ut verkar det som. Han var så täppt att han inte kunde suga på nappen och då är det inte roligt tycker Viggo Sjörs. Med denna anledning var jag till apoteket igår och köpte en nässug med det passande namnet "näsfrida". Mycket effektiv! Nu kan han använda sin älskade napp igen utan att få andnöd. När jag var till apoteket och frisören igår var Viggo hos Linn och Johan. Det hade gått jättebra att vara med moster och Johan en timme. De hade lekt och till slut hade Viggo somnat pang, bom på soffan. Så när jag kom tillbaka från frissan hittade jag en sovande bebis på Linns soffa så det var bara att vänta på att han skulle vakna innan vi gick hem. Blev sådär nöjd med frisörbesöket trots att hon bara tog topparna. Tycker alltid det är svårt innan man får till det som man vill ha det själv.

På eftermiddagen tog jag och Viggo bilen till Frölunda Torg. Trots att jag och Martin var i stan i helgen behövde vi kitta upp den lilla familjen inför kommande festligheter. Jag letade chinos till Martin i alla butiker på Frölunda Torg, tyvärr verkar det vara superpopulärt så jag hittade inte många alternativ. Till Viggo hittade jag däremot en liten jeansskjorta som han kan ha både på studenten, bröllopet, midsommar och på dopkalaset. Sen fick Viggo även välja en t-shirt själv, han valde mellan en rödrandig t-shirt med en tax på och en med kanelbullar på. Han valde den med taxen, ett bra val tycker mamman! 

Nu har vi också tagit krafttag mot nattmatningen här hemma. Det fungerar ju inte att han ska ha mat 4-5 gånger per natt. Enligt alla experter behöver de inte ens äta på natten, rent näringmässig, efter 3 månaders ålder. Så de senaste två kvällarna har vi verkligen proppat i honom mat varje 1,5 timme från klockan 16 tills att han går och lägger sig. Har även börjat introducera gröt på kvällen så att han ska bli lite mättare. Vidare kör vi hårt med att bara stoppa i nappen då han vaknar istället för att han ska ha mat när han egentligen inte är speciellt hungrig. För att han ska känna sig trygg i sängen har vi även börjat bädda ner honom med speldosenallen (som han verkar älska!) på ena sidan och gosefilt elefanten på andra sidan. Gjorde även en fuling, sprutade på lite av min parfym som jag har varje dag på goselefantfilten. Det får man nog inte göra enligt vissa experter men det verkar ju funka så va sjutton! Innan han ska sova gosar han in sig i elefantfilten så jag tror ju inte att han tar någon skada direkt!
Nu vaknade prinsen med en snorig näsa, dags att ta fram näsfrida igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0