Onsdag

Onsdag i Mölndal. Idag har jag och Viggo varit till Frölunda Torg en sväng för att uträtta lite småärenden inför helgens bravader. På lördag ska ju då Viggos farbror Björn äntligen få sin Ida i Älvsborgs kyrka. Det ska bli så kul! Men då jag har Västsveriges blekaste ben fick vi lov att köpa lite brun-utan-sol innan. Köpte även lite nagellack, tittade på mina häromdagen och de allra flesta hade torkat. Hmm... kan det vara för att nagellack inte står så högt på priolistan längre? Lyckades även med konsttricket att inte handla en enda sak på barnavdelningarna, jag borde ha pris! :) På väg till Frölunda Torg testade Viggo sin nya bilstol, jodå vi var iväg och hittade en till kampanjerbjudande, och han verkade mycket nöjd.

Igår var det dags för veckans mammafika. Denna gång i Eklanda (ligger ca. 40 min gångväg från oss). Vi mötte upp med de andra mammorna från vårt område och satte kurs mot Eklanda i samlad trupp. Snacka om barnvagnsmaffia! Väldigt trevligt var det iallafall och skönt med en långpromenad. Viggo sov halva vägen dit och hela vägen hem. Jag tror att han gillar sin "nya" vagn, han sover då iallafall väldigt gott i den. I eftermiddag är det dags och träffa föräldragruppen igen. Det är dags för föräldragrupp på BVC, "familjeliv" är ämnet som ska avhandlas idag.

Med "fem-minuters-metoden" går det sådär måste jag erkänna. Visserligen går det bra att få honom att somna själv. Vi säger kramas, myser lite och säger godnatt innan vi går ut. Somnar han inte på direkten går vi in var femte minut och upprepar det vi gjort innan. Hittills har han de flesta gångerna somnat inom 15 minuter men i natt, ojojoj säger jag bara! Viggo vill ju gärna ha en slurk mat vid 23-draget, fast han egentligen inte är hungrig. Så i natt satte vi hårt mot hårt och vägrade ge honom någon mat. Men oj vilken arg och ledsen kille vi fick! Efter att ha sagt "nu ska vi sova" och myst med honom var femte minut somnade han slutligen om efter en timme och tio minuter. Jag kände mig som världens sämsta mamma, men vad ska vi göra? Vi måste ju försöka vända den här natt ätar trenden, det fungerar ju inte i längden. Både jag och Martin känner oss lite slitna vid det här laget. Fast peppar, peppar vaknade han bara en gång på natten sedan! Jag hoppas att det håller i sig.


Viggo är lika intresserad som pappa av demofilmen till nya iPhone.

Viggo som somnat själv med nappen, elefantgosefilten och mysiga lilla Ru.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Skitduktigt att ni orkar köra 5-minutersmetoden. Härda ut jag har hört av minst två st att det efter max 3 nätter betalar sig !!! Heja och lycka till! kram U

2010-06-16 @ 14:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0