Vad vi gjort i helgen

I helgen har fam. Gustafsson-Sjörs varit på Brattön hos farmor och farfar. Supermysig och avkopplande helg. Vi har mestadels bara solat och ätit god mat. Viggo har varit som en solstråle hela helgen, det märks att han gillar att vara på Brattön. Det enda som inte var jättekul var att åka båt tyckte Viggo. Första natten sov hela familjen i sjöboden men andra natten sov Viggo inne hos farmor och farfar så att hans mamma och pappa fick sova ut. Och som vi sov! Hela dagen igår kände både jag och Martin oss lite groggy av all sömn. Det är nästan så att jag känner mig piggare idag då vi gick upp halv 7 samt var upp tre gånger under natten.

En rolig sak är att Viggo nu vänt sin matvägran! Han har ju som bekant inte varit jätteförtjust i mat överhuvudtaget, förutom majs och potatispuré då. Tyvärr kommer inte minsta gnutta av andra puréer in i Viggos lilla mun. Då bara kniper han ihop munnen och totalvägrar. Därför tänkte jag att nu testar vi något helt annat, så vi var in på Ica innan vi åkte och köpte spagetti och köttfärssås på burk. Men oj, Viggo älskade det! Vi fick till och med värma två portioner då han ville ha mer efter den första. Jag har aldrig sett vår lilla skrutt gapa så stort. Det ska väl vara riktig mat för en riktig karl förstår jag, det går ju inte att larva med en massa grönsaker då!

Imorgon styr vi kosan mot Dalarna och mormor och morfar och morbröderna. Det ska bli sååå mysigt och vi längtar jättemycket!

Jag och Viggo busar i soffan på morgonsidan.

Vår lilla kotte har ju "fyllt" fem månader och självklart kom ett kort med posten från Bibbi (Martins farmor).
Egna vykort måste inspekteras noggrannt tycker Viggo.

Även av farmor och farfar fick Viggo paket på fem månaders dagen.

Farfar, Viggo och pappa lurar lite på trappan och kollar in pappas dataspel.

Jag och Martin var ut och drog upp lördagens lunch, fem stora makrillar, mums!

Efterrätt.

Viggo och pappa fikar på altanen.

Viggo och farfar.

När vi kom hem tittade pappa och Viggo på tennis medan mamma grejade.


Kommentarer
Postat av: Ulle

Han är så galet söt den lilla 5-månadersskillen- grattis! KRAM ULLE

2010-06-08 @ 10:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0