Grå måndag

Idag har vi en grå måndag här. Ute är det bara grått, grått, grått men trots det har vi tagit en promenad med vagnen idag. Viggo vägrade sova middag innan vi gick men så fort vi kom ut i friska luften slocknade han med en gång. Trots vädret var det faktiskt ganska skönt att komma ut, det känns att våren är på väg! Jag passade på att ta en långpromenad efter att jag hämtat ut mina nya converse på posten. De sitter som en smäck och kommer bli perfekta nu i vår!

De två senaste nätterna har vi faktiskt sovit riktigt bra, peppar, peppar. Viggo har bara vaknat två gånger, kl 1 och kl 4, för att äta. Väldigt förbättring då vi tidigare körde "varannan timme"-racet från klockan 1. Det slet lite på mamman kan jag säga. Så nu får han en stor flaska ersättning innan han lägger sig så han är riktigt proppmätt. Klockan 1 får han mat av mig och sedan får han en flaska av Martin kl 4. Antar att han sover bättre för att han är riktigt, riktigt mätt. Det är skönt för oss alla tre att han sover lite bättre än tidigare. På morgonsidan får han mat av mig igen innan han somnar om bredvid mig. Har märkt att om han får ligga bredvid mig kan han somna om en stund till och vi slipper de tidiga mornar vi hade förut. Ett tag hade vi en liten kille som tyckte att strax efter 06 var en bra tid att gå upp... Men att ligga tätt bredvid mamma och lukta på henne det är mys på hög nivå tycker Viggo.

Viggo har även kommit på att han själv kan pilla med babygymmet. En liten stund kan han underhålla sig själv så mamman kan göra andra saker. Såsom att rekordsnabbt plocka ur diskmaskinen eller lägga i en tvätt. Det är inte klokt vad snabb man har blivit på att göra saker. Sortera tvätt = 2 minuter, diska = 1,5 minut, sätta på kaffebryggaren = 30 sekunder. När man blir förälder blir man även en multitaskare av rang. Att bre en macka samtidigt som man sätter på kaffebryggaren samtidigt som man gungar babysittern samtidigt som man sjunger en barnvisa är liksom inga problem!


Viggo pillar med babygymmet


Killen som ligger bredvid mig i soffan och sover

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0