Idag kommer pappa!

Idag kommer pappa Martin upp till Dalarna! Ska bli mysigt, vi har längtat så! Idag har vi inte gjort speciellt mycket jag och Viggo. Morbror Daniel var barnvakt en stund på morgonsidan så jag kunde duscha. Det gick bra större delen av tiden, Daniel är ganska duktig på att underhålla den lille kotten. De snackade och Daniel killade Viggo på magen, superkul tyckte Viggo.

Igår hade vi besök hela dagen kändes det som. Först på förmiddagen kom Anna förbi på en kopp te innan hon började jobba. Hon kunde inte följa med de övriga tjejerna då de var här i lördags så hon kom igår istället, mysigt! Anna håller på att starta eget företag som ska sälja ekologiska barnkläder. Nästa vecka kommer den första provkollektionen varav Viggo ska få vara en bland de första modellerna/reklampelarna för Annas kläder, kul! Vi känner oss hedrade Anna! På kvällen kom min farmor Brita/Viggos gammelfarmor och hennes särbo Erik på besök. Tror de tyckte det var roligt att få se honom äntligen. De såg så stolta ut då de fick hålla honom en stund. Erik har barnbarnsbarn sen förrut men för farmor är Viggo det första barnbarnsbarnet. Farmor skulle även kolla över släktens dopklänning till Viggos dop lovade hon. 10 av 11 kusiner på pappas sida är döpta i samma dopklänning som farmor stickade till mitt dop 1983. Det är en tradition vi vill hålla på även i nästa generation.

Mormor Iris kikade också in en stund. Hon kunde inte hålla sig borta från den lilla kotten! På kvällen kom även Per och Maria på besök, de fick ju också lov att kolla in den lilla guldklimpen. Många blir det som ska kolla in den lille killen, men det är bara roligt! Viggo visade sig dock inte från sin bästa sida under kvällen. Med alla besök så blev han så trött så trött att det blev omöjligt att somna. Vi vaggade och vaggade och sjöng och sjöng men det hjälpte inte. Till slut gick jag och Viggo upp och tände nattlampan samtidigt som jag masserade honom. Först då kunde han slappna av tillräckligt för att somna. Han var ju helt slut plutten! Under natten har det varit lite kyligt och Viggo har gärna velat ligga som ett frimärke på mig. Det har gjort att jag inte kunnat sova ordentligt. Till slut gick jag upp och gick ut på vår lekvind som ligger vägg i vägg med Simons rum. Där rotade jag fram ett litet docktäcke som jag la över Viggo. Perfekt i storlek! ;) Sen kunde han sova bättre! Man får vara påhittig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0