Måndag

Idag har vi en snöig måndag här i Insjön. Nu på förmiddagen har det kommit ytterligare några centimeter snö här. Jag och Viggo är ensamma hemma då mormor och morfar är på jobbet och Daniel är i skolan. Mormor kommer dock hem på lunchen för att göra oss sällskap en stund. Efter mormors lunch ska vi följa med ner till kontoret så att alla får inspektera den lilla guldklimpen. När vi klarat av inspektionen ska vi möta upp Maja för en fika och ev. promenad. Får se hur det blir med promenaden om det ska fortsätta att snöa som det gör nu. Till kvällen kanske min farmor Brita kommer hit en sväng så hon också får träffa den lille killen.

Jag var ju på 27-års fest i lördagskväll och Viggo hemma med mormor och morfar. Det hade gått hur bra som helst! Han hade somnat som en stock vid 19.30 och sedan sovit till 00.30 då han ville ha mat första gången. Viggo sov mellan mormor och morfar hela natten då jag kom hem lite sent. Tror mormor och morfar tyckte det var mysigt men de såg lite trötta ut dagen efter. De är ju inte vana att ha en liten knölbebis mellan sig på nätterna. Nu när vi är här sover jag och Viggo i samma säng. Viggo vill gärna ligga nära, nära sin mamma på nätterna. Jag lägger honom en bit ifrån mig när han somnat men under natten knölar han sig bort till mig. Hud mot hud så man kan lukta på mamma ska det vara tycker Viggo. Mysigt men man ligger ju som en stel pinne hela nätterna.

Igår gjorde vi inte så mycket. Vi var ut till Sommarängen och fikade med mormor Iris och morfar Bengt. Viggo connectade ordentligt med morfar Bengt. Han pratade och pratade och tittade och tittade på morfar Bengt, mysigt!

Jag och Viggo söndagsslappar


Skönt och ligga naken på mormor och morfars varma badrumsgolv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0