Nu händer det grejer!

Nu händer det grejer i Viggos utveckling! De senaste dagarna, ja egentligen sedan mormor och morfar kom ner, har Viggo börjat "prata" mer och mer. Nästan varje dag har vi fått höra nya ljud från den lilla munnen. Han har också börjat prata mer med andra än bara mig och Martin. T.ex. hade han en konveration med Simon i lördagskväll. Jag tror att han sa att han kommer att sakna sin morbror då han ska vara borta så länge. För vi kommer att sakna dig massor Simon!
 
De senaste två dagarna har Viggo även börjat upptäcka sin högra hand. Den är väldigt god att suga på! Att man sen får dregel i hela ansiktet är en annan femma, tur att mamma kan torka. Vi får väl se när han kommer på att han även har en vänsterhand. Apropå utveckling så är det numera ett litet konststycke att byta på Viggo. Han ligger gärna med benen i 90 graders vinkel och sprattlar som en liten fisk. När man ska sätta på blöjan fäller han gärna ner benen och kniper ihop dem så det är omöjligt att trä nån blöja mellan dem. Det enda sättet är att blixtsnabbt passa på då han inte har benen i vädret eller kniper ihop dem. Men det är väl så det ska vara!

Dagens händelser hittills:
I morse vaknade vi 7.10 av en liten kille som låg och pratade för sig själv. Viggo var superpigg precis som vanligt och vi var supertrötta precis som vanligt. Han vill gärna gå upp runt 7-7.30 vår lilla son, vare sig det är lördag eller onsdag. Sen ska vi äta frukost och klä på oss innan han knoppar en timme till. Att ligga kvar i sängen och mysa det är inte alls populärt, nej vi ska upp och tända lampor och aktivera oss så blir han nöjd. På dagens schema har stått dammsugning, vikning av tvätt, promenad och bokning av tågbiljetter. Idag har jag slitit mig uppför den brantaste j-kla backen i hela Mölndal. Till råga på allt var långa bitar av trottoaren oplogad, att jag blev genomsvettig behöver jag väl inte ens nämna... Men det är väl bra för konditionen antar jag. Ikväll kanske det även blir ett gymbesök med Linn. Det första på... ja... ett år! Ska bli superskönt att få svettas lite och skaffa sig lite träningsvärk.
Tågbiljetterna ja, den 26 mars åker pappa Martin till Saudiarabien en vecka för jobbets räkning. Jag och Viggo passar då på att åka hem till mormor och morfar och bli lite bortskämda, ska bli så skönt!

Bifogar en mysbild från i söndags, visst är dom söta mina killar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0