Pappa Martin 27 år!

Idag fyller pappa Martin 27 år! För att fira honom ordentligt fick han först sovmorgon i morse (i och för sig så var det hans tur att sova...) och sedan frukost på säng. Jag och Viggo var upp och studsade redan klockan 6.40, eller Viggo studsade rättare sagt. Jag var rätt mör men vad gör man då prinsen är superpigg? Men jag ska inte klaga jag fick min sovmorgon igår. Vid nio draget gav vi sedan Martin paket och frukost. Av Viggo fick pappa strumpor med texten "Pappa är bäst" på och av mig fick han en tröja. Viggo hade fixat paket alldeles själv, han försvann här en dag och tog med sig sitt lilla lilla bankomatkort in till stan. Sen kom han tillbaka med spårvagnen några timmar senare med ett paket i handen och vägrade säga vad han köpt. Tänk vad han kan trots att han bara är två månader! ;)

Igår hade vi kalas här hemma. Farmor och farfar, moster Linn och Johan, gammelmormor Lola och gammelmorfar Pelle, Bibbi (Martins farmor) samt farbror Björn och Ida kom hit. Vi bjöd på paj och kladdkaka, enkelt och gott. Viggo fick ungefär lika många presenter som sin pappa trots att det var pappa som fyllde år. Björn och Ida var
dock något sena, deras bil hade bestämt sig för att ge upp 5 mil från Alingsås. Den hade dött pang bom på motorvägen, som tur var hade de hunnit in i en parkeringsficka. Så nu hoppas de på mirakel, stackarna!
Viggo var i högform större delen av kalaset trots att han sovit lite för lite middag. Men han tog några små 5-minutare under kalaset innan han var i form igen. Han charmade alla kalasbesökare då han var på riktigt prathumör. Han låg en lång stund i Björns knä och pratade och pratade, charmtrollet! 

På kvällen var Linn och Johan här. Vi gjorde tapas och tittade på Melodifestivalen och ja, fel låt vann! Vi höll på Salem Al Fakir. Viggo somnade efter flaska ersättning lagom till att Melodifestivalen började. Så vi fick en riktigt vuxenkväll utan en knölbebis, mycket trevligt! Var lite rädd att Viggo skulle vara vaken länge på kvällen då han sovit lite för lite under dagen. Han har en tendens att bli övertrött ibland och då tar det lång tid innan han får ro.

Nu ska vi strax hoppa in i bilen och åka till Ica. Ska passa på att springa in på KappAhl också och se om de har några byxor till den lilla kotten. Han håller på att växa två ur av sina nuvarande byxor så vi behöver lite påfyllning i stl 62. Även en del tröjor i stl 56 håller på att bli för små, han växer så det knakar den lille mannen!
Jag och Viggo busar
Jag och Viggo tittar i spegeln, superkul tycker den lille killen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0