Pappa på papperet

Igår blev Martin pappa på papperet. Vi var till familjerätten och skrev på faderskapserkännande. Vilken procedur och vad många papper! Det skulle erkännas att Martin var pappa, att jag erkände Martin som pappa till "mitt" barn, att vi vill ha delad vårdnad, att tiden då Viggo blev till stämde och att vi ville att Viggo skulle ha arvsrätt även efter Martin. Det är lite märkligt tycker jag att vi som sambos sedan tre år måste göra detta medan de som är gifta inte behöver. Vad är det som säger att det är ditt barn bara för att du har en till ring på fingret? Men å andra sidan förstår jag ju varför då det måste bli rätt juridiskt. Men jag tycker allt att det är lite gammalmodigt! Varför kan man t.ex. inte ordna en sådan här sak över nätet som allt annat?

Idag har vi inte gjort så mycket. Viggo har haft en liten knölnatt (med våra mått mätt), dels skulle det ätas tre gånger under natten och dels hade vi en liten pigg unge i sängen runt 4-draget. Runt 4-draget skulle det inte sovas utan det skulle pratas och spottas ut napp. Så vi knölade runt i 45 min ungefär innan den lilla kotten kunde somna i mammas famn. Behöver jag tillägga att jag var trött? Som tur är sover ju Viggo gärna lite extra efter frukost och då passade jag också på att sova någon timme till. Det behövdes idag. Planen var att ta en promenad nu på förmiddagen, vi klädde på oss och gick ut. Men det var lite kallare och blåsigare än vad jag räknat med så för att inte dra på sig någon mjölkstockning eller liknande fick det bara bli en kortis till affären idag. Får se om jag kanske kan sticka och träna ikväll istället. Jag följde ju med Linn till gymmet i tisdags, åh vad skönt det var men jag var ack så otränad! Någon form att tala om har jag inte märkte jag efter tio minuter på crosstrainern. Men det är väl bara att kriga på. 

Bifogar bild på hur vår lilla kotte ser ut nu för tiden då han sitter i knät. Det här med att man kan ta handen till munnen är något som återstår att upptäckas. Just nu är det huvudet till handen som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0