Tjejbesök

Igår hade vi tjejbesök. Det var Johanna och lilla Amelia som var här på lunch. Jag hade gjort grönsakssoppa med hembakt bröd. Vi konstaterade att vi har två otroligt snälla barn då vi kunde äta (nästan) hela lunchen utan avbrott. Sen vart det så klart en massa barnprat medan de två små tog varsin tupplur. Vi passade också på att gå en långpromenad innan Johanna och Amelia tog bussen hem till Guldheden igen. Väldigt trevlig dag! Ska bli kul sen när även de små har lite utbyte av varandra.

Idag skulle vi varit till Josephine och lilla Elise på lunch men då Elises pappa blivit lite krasslig så fick vi stanna hemma. Men det kanske bara är bra. Måste hinna med att stöka lite inför Martins 27-års kalas imorgon. Ska bl.a. passa på att baka två kladdkakor medan Viggo sover.

I onsdags då vi var och handlade inför kalaset fick Viggo ett babygym. Hittills har han inte riktigt fattat grejen men är kul då mamma eller pappa pillar på de hängande mobilerna. Att han själv kan röra dem återstår att upptäcka. Nu är det mest höger hand som är kul, han har börjat att upptäcka även sin vänstra hand men det är höger som är mest intressant. Nu har han även lite mer koll och kan föra handen till munnen även om det är lite svårt att träffa rätt ibland. Han kan bli lite irriterad då handen hamnar på hakan istället. Här om dagen kom han även på att han hade ett öra. Viggo satt i mitt knä en lång stund och undersökte sitt öra, han såg mycket fundersam ut.

Jag och Viggo brukar mysa när han är lite trött. Då ligger han i min famn med nappen medan jag stryker honom över håret och säger "Mmmm, är det mysigt Viggo?". Det som är mysigt är att även Viggo nu säger "Mmm" medan han ligger i min famn och jag stryker honom över håret. Jag antar att han förstått att "Mmm" är lika med mysstund. Det är så underbart att få lite respons på att även han njuter av våra små stunder.
Viggo och AmeliaViggo i babygymmet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0