Vårkänslor och svett i pannan

Idag har vi VÅR här i Göteborg! Visserligen håller sig temperaturen bara till några plusgrader men solen värmer och det droppar från taken! Igår var jag, Linn och Viggo ute och gick en långpromenad i solen på förmiddagen. Och tror ni inte att både mössa och vantar fick åka av för det blev svettigt! Det om något tycker jag är ett vårtecken som heter duga! Nu väntar vi bara på att snön ska smälta och på att tussilagon ska börja dyka upp i dikena.

Igår var vi och vägde oss på BVC igen. Den lille kotten går upp stadigt och väger nu 6150 gram och är 58,5 cm lång. Det som är lite roligt är att nu skiljer det exakt en meter mellan mig och Viggo. Jag är ju bara 158 cm lång (eller kort kanske man ska säga). Måndag eftermiddag bjöd på efterträff med föräldragruppen på MVC. Vi var 5 mammor och 5 barn som mötte upp. Trevligt att se alla igen, senast det var föräldragruppsträff så låg alla bebisarna i magen. Kul också att träffa lite bebisar som är ganska exakt lika gamla som Viggo. Då alla bor i vårt område har vi bestämt oss för att börja gå på Öppna Förskolan tillsammans. På fredag förmiddagarna har de "miniöppet" (dvs. barn 0-1 år). Ska bli trevligt att få lära känna lite folk från området också.

Dock var inte Viggo speciellt nöjd med att gå på föräldragrupp. För att vi skulle hinna dit fick vi lov att avbryta Viggos eftermiddagslur. Det var mindre bra kan jag säga. Efter en ungefär en halvtimme hade jag en hysterisk, övertrött liten kille i knät. Alla andra bebisar uppförde sig exemplariskt utom våran lilla kotte. Till slut fick jag och Viggo gå ut och sätta oss i kapprummet och lugna ner oss lite. När han väl kommit till ro stensomnade han och sov en halvtimme. Efter det hade vi en ny liten bebis som var på strålande humör. Tänk så känsliga de små liven är!

Efter föräldragruppen åkte jag och Viggo och hämtade pappa Martin från jobbet. Väl hemma lagade vi mat och Viggo somnade snabbare än snabbast. Vi fick till och med lov att väcka honom för att han skulle äta lite innan han somnade för natten, det har aldrig hänt förr. Antar att han var helt slut efter dagens "pärs" på föräldragruppen. På kvällen skruvade Martin med sin dator och jag kollade på tv. En helt vanligt måndagskväll med andra ord.

Jag och Viggo testar glajjorna inför våren.

Så här har vår pappa sett ut varje kväll den senaste veckan, men han tycker det är kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0