Helgen som varit

Helgen som varit har varit lugn och skön för vår del. I lördags var Viggo med farmor och farfar några timmar så att jag och Martin kunde åka till stan på tu man hand. I stan var vi främst ute efter finkläder till bröllopet. Martin hittade en jättefin, mörk kostym som satt som en smäck samt en rosarandig slips på Brothers. Jag hittade en klänning som det verkligen stod "Emmy" på inne på Bikbok. Vi kommer att bli så matchiga på bröllopet, jag och Martin, med hans slips och min klänning. Vi passade på att äta en god lunch inne i stan också, kändes lite ovant att det bara var vi och ingen Viggo att ha uppsikt över. Väl hemma igen stötte vi på en sovande Viggo i vagnen och två stolta farföräldrar som nästan kivades som vem som skulle köra vagnen. Viggo hade fått följa med hem till den blivande brudens föräldrar för att diskutera några detaljer inför bröllopet. Självklart hade den otroliga lilla ungen inte sagt ett pip om att åka bil med farmor och farfar istället för oss. Även att komma hem till, för honom, okända människor utan mamma och pappa hade gått hur bra som helst. Han är ju helt fantastisk den lilla kotten, men vi får väl se om det dyker upp någon blygperiod snart. Annars hade det gått jättebra att vara barnvakter, som vanligt med andra ord! Det känns skönt och tryggt för oss att det går så bra att lämna bort honom. Resten av dagen slappade vi hemma. Vi var över till Linn och Johan en sväng och sa hej till Dan och Kerstin (igen) samt inspekterade deras nya golv. De har också lagt in nytt golv (lika som oss) i köket och sovrummet och vilket otroligt lyft det blev. Som Linn sa, nu är deras kök verkligen ett ställe man vill vara på. Kvällen blev tidig hemma hos familjen Gustafsson-Sjörs. Martin däckade på soffan vid 21.30 och jag var inte sen efter. Det blev ingen Eurovisionkväll med Josephine trots allt. Jag orkade inte och inte Josephine heller visade det sig sen, hon hade haft en knölnatt med Elise och ville helst vara hemma.

Söndagen hemma hos familjen Gustafsson-Sjörs började kl. 06.30. Min tur att gå upp och det gjorde jag med tunga ögonlock. Viggo vaknade fem gånger natten mellan lördag och söndag och jag tog samtliga pass. Det var nämligen så att första gången jag sparkade på Martin och sa till honom att gå upp och värma mat sa han med irriterad röst att "jag är faktiskt jättetrött och måste få sova". Ok, fine tänkte jag irriterat (för jag var ju sååå mycket piggare). Vid matning nr. två snarkade Martin högt och jag var fortfarande irriterad över att han fick sova och inte jag, så jag tog på mig martyrrollen och gick upp samtliga fem gånger. När jag påpekade detta för Martin imorse förstod han ingenting. Nej, då visade det sig att han sagt att han var så trött och fick lov att sova i sömnen!
Kul, kul! Men har blivit lovad en hel natts sömn som kompensation nästa helg. Det ser jag verkligen fram emot, räknade efter lite och sista gången jag sov en hel natt var den 2 januari. Dagen i övrigt har varit lugn och skön, jag har varit ute på en liten löprunda och vi har varit på Ica. Sen har jag faktiskt fått sova middag två gånger idag med, antar att Martin hade lite dåligt samvete för natten... Så nu känner jag mig lite mer med på banan igen efter veckan som "ensamstående". Viggo har också busat med sin pappa en del idag. Han kan verkligen få ordentliga skrattanfall då Martin busar med honom!


Viggo fick present från Kerstin och Dan, men det var nog snöret som var det största hiten!

Viggo fick en boll av Linn och Johan, är han en framtida bolltrollare?

Supergladis!

Pappa är ju så rolig! Sen är man en stor, stolt kille om man kan sitta själv i soffhörnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0