Kakeldags!

Nu är det kakeldags hemma hos familjen Gustafsson-Sjörs. Igår kom kaklet i köket upp och vad bra det blev! Det är visserligen inte klart än då fogningen återstår men vilken skillnad det blir. Tänkte att jag lägger upp bilder då det är någorlunda klart i köket så ni får se den stora förändringen. Just nu ser det ju lite ut som en byggarbetsplats hemma hos oss... Vet inte hur många gånger jag dammsugit och dammtorkat hittills men ändå är det dammigt och grusigt överallt, fasar lite för hur det blir då Viggo blir äldre och kommer in från sandlådan. Men är man pedant så är man.

Idag är det onsdag och då är det dags för babymassage igen. Får se vad Viggo tycker denna gång, förra gången var det väl sådär. Han tyckte det var mycket intressantare att ligga och åla sig och titta på de andra mammorna och bebisarna. Vad har vi gjort mer denna vecka? Igår var vi på babyrytmik igen, jag hade med mig en trött Viggo som vägrat sova någon förmiddagsnap så vi stannade inte så länge. Viggo har börjat visa mer och mer humör. Nu hör man verkligen när han är arg, han tar i och skriker ända från tårna i ren protest. Sen har han också börjat med höga, gälla skrik då han busar. Det är nästan så det skär i öronen men han gör det med glimten i ögat märker vi. Efteråt gör han en sån där finurlig min, ungefär som han vet att han varit busig! Smakportionerna går det väl så där med. Det enda han inte fått kväljningar av (och som vi då antar att han tycker är ok) är blåbärspuré. Tyvärr kan man ju inte leva på blåbärspuré så vi fortsätter med våra grötar och mosade rotsaker. Men för att göra det lite positivt avslutar vi måltiderna med lite blåbärspuré och sen har vi en goding som är blå på hela överkroppen. Det är märkligt vad man kan smeta ut saker överallt.

I måndags hade Martin och Viggo en "pappa-Viggo" kväll. Jag var till Slottsskogen och sprang Vårruset med mitt gamla jobb. Gick jättebra att springa trots att jag hittills endast avverkat ett träningspass i spåret. För Martin och Viggo hade det också gått jättebra att vara ensamma. Pappa hade introducerat Viggo för "Sagan om Ringen" medan han lagade mat och Viggo hade tydligen varit väldigt intresserad av sagan.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0