Pappa är hemma!

Imorse vid 10.30 kom vår pappa Martin hem till oss igen. Viggo har sett väldigt glad ut större delen av dan och har myst med sin pappa mycket. Martins Dubai tripp har varit mycket bra och han hade många fantastiska bilder med sig hem. Vilket land det verkar vara! Nu ligger Martin och Viggo på soffan och kollar på film, Viggo var lite trött så de vilar lite tillsammans. Annars har vi inte gjort mycket idag, Martin är trött från nattens flygning hem och jag känner mig lite sliten efter att ha varit "ensamstående förälder" i fyra dagar. Han är ju världens snällaste och goaste bebis vår Viggo men det är nätterna som sliter lite på en. Som jag sagt tidigare har han ju ovanan att vara uppe 4-5 gånger per natt... Det enda vi gjort av vikt denna dag är att ha fikat med moster Linn, Johan och Johans mamma Kerstin som är och hälsar på. Johans pappa Dan hade fullt upp med fönstermålning hemma hos dem så honom får vi träffa en annan dag. Gulliga Kerstin hade även med sig en present till Viggo, en bok om de små djuren på lantgården. Den har vi nu läst några gånger för Viggo och det verkar vara en hit! Han har nämligen börjat komma på att böcker är ganska roligt att titta i.

Igår var Tove och Oscar samt deras mammor här och fikade efter babymassagen. Som vanligt hade jag en bebis med mig på massagen som verkligen inte ville ligga stilla. Men fikat efteråt var väldigt trevligt! Då babyrytmiken är slut för terminen har vi bestämt att försöka ses ändå en gång i veckan. Det är ju roligt både för barnen och för oss mammor som får snacka av oss lite. Barnen verkar också tycka att det är trevligt och de upptäcker varandra mer och mer.

Ikväll ska vi bara ta det lugnt och grilla tänkte vi. Tror både jag och Martin kommer att somna ganska ovaggade ikväll. Just det, för er som undrar så verkar det ha lossnat med Viggo och maten. Majs och potatispuré går ner som aldrig förr och han till och med gapar stort! Fick även tips från Oscars mamma att testa lite färdiga fruktpuréer och även det slinker ner. Äpple och mango puré verkar vara lite av en favorit. Imorgon ska Viggo vara med farmor och farfar några timmar. Jag och Martin ska till stan och handla kostym m.m. inför Björn och Idas bröllop. Imorgon kväll är även jag bjuden till Josephine på Eurovisionkväll med cocktails, kan nog bli trevligt! Har dock inte bestämt om jag ska gå än, känner mig lite sliten och trött just nu. Får se, jag bestämmer mig imorn!
Nu ska jag mysa med mina killar i soffan!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0