Freeedag!

Äntligen fredag. Efter en jobbig inledning på jobbveckan så börjar det äntligen plana ut och det är fredag eftermiddag och lugnt, skönt och tyst på kontoret. I kväll vankas det räkor hemma hos familjen Gustafsson-Sjörs. Inte så juligt kanske nu när vi närmar oss första advent, men ack så gott! Fast lite juligt blir det allt, istället för vitt vin som ju borde vara brukligt till denna rätt  blir det julmust, årets första! Imorgon ska vi adventspynta lite hemma, får se vad Viggo tycker om det. Antaligen kommer han att älska alla fina, lysande stjärnor precis som han älskar alla lampor där hemma just nu. Favoriten är vår nya kristallkrone-lampa från Ikea som sitter i sovrumstaket. Det pekas mycket på den med det lilla pekfingret och lyckan är gjord när han får tända den själv.

Imorgon ska Viggo ha lite moster-barnvakt då jag och Martin för första gången på över ett år ska gå på bio! Vi ska visserligen gå mitt på dagen men det ska bli kul. Vi är ju lite Harry Potter bitna både jag och Martin (trots vår i förhållandevis höga ålder) så jag ser verkligen fram emot morgondagen!

Igår drog vi igång "Lära-Viggo-sova-hela-natten" projektet och jag tror att det faktiskt gick ganska bra. Han fick somna i sin egen säng och det gick ganska bra fast han var ledsen i ungefär 20 minuter innan han somande. Åh, vad det kändes i mammahjärtat kan jag lova. Att lämna en ledsen liten kotte som står i sängen och bara vill komma upp till mamma var fruktansvärt hemskt. Men det ska ju bli bättre sen och de ska ju inte ta skada enligt all forskning man läst (fast frågan är hur det är med mammorna..?). Natten gick däremot väldigt bra, han ville fortfarande ha vällning två gånger som vanligt men vi slapp allt det andra gnället som brukar vara. Antar att det hjälpte att han fick sova ostört. För om det inte framgick så sov han i sitt eget rum. Klockan halv 4 hämtade jag in honom till oss sen sov vi alla tre i den stora sängen. Viggo på tvären och jag och Martin på våra vanliga 30 cm. För mer plats får man inte när man har en kotte i sängen. Nu, fika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0