Åla

Nu har det lilla kotten börjat åla sig fram här i livet. Han kör någonslags "combat" stil och
ser ut ungefär som en spänstig militär då han tar sig fram men framåt går det utan tvekan!
Det är kul att han äntligen kommit hur man gör för att ta sig framåt, han har ju varit så
frustrerad över det innan. Får se om han inte kan demonstera sina färdigheter för sina kompisar idag
då pappa och Viggo är på babyrytmik.

Ihelgen har vi inte gjort speciellt mycket. Ganska skönt efter den första jobbveckan. Vi var till
Ikea en sväng och inhandlade lite barnsäkerhetsgrejer och en byrå. Och som alltid då man är på Ikea
vart det lite extra. En ny orkidée (mina bara dööör hela tiden trots råd från orkidée experten Iris),
en ny badrumsmatta i orange (har snöat in lite på den färgen), servetter, vällingvisp och lite annat
smått och gott. På söndagen följde jag och Viggo med Linn på en liten inredningsshoppingtur då Martin fick
lov att jobba. Inget speciellt inhandlades dock.

Imorgon ska Viggo göra något han aldrig gjort förr. Han ska sova över, själv (!), hos farmor och farfar.
Martin ska iväg på event med sitt jobb hela dagen och kvällen och jag jobbar. Kvällsaktiviteterna med
Martins jobb skulle inkludera en och annan öl så det enklaste för Martin, som måste ta hand om den
morgonpigga kotten, var att låta honom sova i Alingsås. Hoppas att det går bra. Jag är lite nervös. Han blir
ju så stor då han kan sova över själv utan mamma och pappa. Tur att det är nära till Alingsås. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0