Dag 2

Andra dagen in på skiftbytet och hittills går det bra! Viggo och pappa har idag varit på babyrytmik tillsammans med Viggos kompisar och jag tror att båda tyckte det var roligt. Viggo hade iallafalla somnat som en stock med mössan för ögonen på väg hem. Eftersom det var första gången Martin var med ställde snälla Jessica, Elias mamma, upp som lite stöd och visade hur det gick till på babyrytmiken, skönt! I övrigt har det flutit på bra här hemma, de har övat krypning och lekt en massa. Tror de mest har tagit det lugnt, det är ju lite nya rutiner att komma in i när man byter så här.

För mig att det väl gått ok om man kan säga så... Vi håller på att flytta kontoret till nya lokaler så allt är ganska kaotiskt just nu. Från och med i morgon är det väl tänkt att vi ska sitta på det nya stället. Idag har det känts lite som "10 små negerpojkar", det har försvunnit folk undan för undan hela dagen. Samtidigt har även mer och mer kontorsutrustning försvunnit så i slutet av dagen var det varken mycket folk eller möbler kvar. Allt eftersom mer och mer har blivit klart på det nya stället så har också mer och mer personal flyttat över. Iallafall har jag inte kunnat göra många knop idag. Min nya jobbdator och jobbtelefon är nerpackade någonstans i en flyttlåda tillhörande it-teknikern på det nya stället. Och det är inte bara en låda vi pratar om, alla har i snitt två flyttlådor var så det är några att leta igenom. Och att leta efter min jobbdator är liksom inte prio ett då det ligger på it-teknikern att se till att alla olika nät och uppkopplingar fungerar felfritt. Annars kan vi ju inte jobba. Jaja, vi får väl se om den dyker upp under morgondagen, jag hoppas det. Att bara sitta och hänga över axeln på min kollega som jag gjort idag och igår är inte någon större hit i längden.

Viggo grejar i mormor och morfars kök förra veckan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att du fortsätter att blogga fast du har börjat jobba. Fortsätt med det, för det är en höjdpunkt varje gång du uppdaterar. Kram Gerd

2010-10-05 @ 18:44:28
Postat av: Viggos mormor

Den lille godingen ser lite koncentrerad ut. Bakplåtspapperet var extra spännande. Saknar er!

Puss

2010-10-07 @ 17:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0