Förkylt

Här var det förkylt. Både jag och Viggo har snoriga näsor och lite hosta. Martin har än så länge klarat sig men får se hur länge det varar... Ikväll ska jag och Viggo vara ensamma hemma. Martin ska på jobbfest inne i stan, på Ritz, han hade t.o.m. plockat fram kostymen och klippt sig, fint ska det vara! Jag skulle egentligen också varit i väg på jobbevent i Falkenberg men jag fick stanna hemma, någon måste ju vara hemma med den lilla snoriga goseungen!

Viggo har blivit så duktig på att ta sig fram här hemma. Det går bara fortare och fortare när han ålar och han reser sig upp mot ALLT! Han tycker inte att det är lika roligt med gåstolen längre heller, för då kommer han inte åt överallt. Försöker att inte ha honom i gåstolen allt för mycket men den är ju en himla bra barnvakt när man måste duscha eller göra något annat. Men nu är det snart slut med det för han tycker det är så mycket roligare att krypa själv. På mornarna, innan Martin vaknat och jag gör mig ordning i badrummet ska han vara med. Han kan underhålla sig en liten stund med korgen där vi har tops m.m. men sen är det full fart. Allra helst ska han 1. sticka ner fingrarna i golvbrunnen, 2. greja med toalettborsten, 3. resa sig och kolla i blöjhinken. Mmm, alla sakerna är ju sååå trevliga!

Nu när han lärt sig att sätta sig upp själv också så är han ännu lite mer självständigare. Han ser så stor ut när han sätter sig upp själv. På mornarna, när han tycker att vi är slöa och tråkiga som bara sover, sätter han sig upp själv och försöker väcka oss genom att klättra upp på oss. Och ibland ser han till att ta sig en slurk välling med om det står kvar på sänggaveln sen natten, eller greja lite med elefantfilten eller nappen. Vi brukar leka tittut på mornarna innan vi går upp. Då lägger jag elefantfilten på hans huvud så han "försvinner", ibland stannar han under filten extra länge och då hör man ett litet fnitter som om han vet att han är extra busig som stannar under filten så länge. Han har även fattat att man säger "tittut" när leken börjar. För han börjar och säga sitt "titt, titt, titt" så fort han får filten på huvudet. De är för roliga de små!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0