Skiftbyte

I fredags kom jag och Viggo hem till Göteborg efter att ha spenderat nästan en hel vecka hos mormor och morfar. Det har varit jättemysigt, det är så bra när man stannar en liten längre stund för vi hinner träffa alla mer än en gång. Vi har t.ex. hunnit med att träffa mormor Iris och morfar Bengt en hel eftermiddag, iallafall Viggo. Jag passade på att gå till frissan när jag ändå hade lite mormor-barnvakt, skönt! Sen har vi hunnit med att träffa min farmor i Lycka också, jag tror det var väldigt uppskattat att vi kom förbi på lite fika. Vidare har jag hunnit med att träffa Anna två kvällar, vi har bara tittat på tv, druckit te och pratat, precis som i gamla tider (dvs. post barn). I torsdags hann vi med lite shopping i Falun tillsammans med mormor. Vi kom hem med ett jättelass med grejer, fast det var mormor som shoppade mest! ;)

Imorgon har vi skiftbyte här hemma. Jag ska börja jobba imorgon och Martin ska vara hemma. Får se vad Viggo säger om det... Ska bli kul att börja jobba lite igen. Även fast de ska flytta hela kontoret till nya lokaler på min första dag. Vi får väl se hur mycket jobb som blir uträttat imorgon. Men spännande är det!

Fredagsmys i soffan tillsammans med pappa och morbror.

Daniel och Viggo spelade lite piano.

Promenad med morbror Simon.

Viggo och mormor Iris.

Mums, smörgåskex med salamiost!

Viggo och mormor grejar med alla bunkar och matlådor.

Vattenlek, men oj vad blöt man blir!


Viggo och morfar mekar lite i badrummet. Viggo fick äran att hålla i hylsnycklarna, stor hit!

På väg hem till Göteborg igen, det gick jättebra att åka tåg med Viggo!


Kommentarer
Postat av: Toves mamma

Det låter som att ni hade en skön vecka hemma hos morföräldrarna, härligt! Lycka till med jobbet nu och att vara ifrån Viggo på dagarna... :-)

2010-10-04 @ 09:12:23
Postat av: Anna

Det är så tråkigt att ni har åkt tillbaka ner, var så mysigt att ha er här!! Men vi syns ju snart i Sthlm och nästa gång jag träffar Viggo kommer han gå själv!=) Skönt att det ska flyttas första dagen på jobbet så att det blir lite mjukstart efter ledigheten!=) Puss o kram

2010-10-04 @ 11:49:55
Postat av: Sofia:)

Hej emmy! vad stor Viggo har blivit, har inte sett honom sen i somras, saknar er alla! Kram på dej och hälsa de där hemma!

2010-10-07 @ 17:59:36
URL: http://sofiasjonneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0