Jag har en utväxt på min kropp...

...den är ca. 80 cm lång och väger ca. 11 kg. Japp, som ni förstår är det Viggo. Igår eftermiddag och i natt helst har velat ligga innanför sin mammas skinn. Han är lite snuvig den lilla killen och då är det bara att bära som gäller. Inatt har jag och Viggo delat på 35 cm av sängen och legat på samma huvudkudde. Då jag började jobba kl. 06 imorse tyckte jag allt att hans pappa kunde ta hand om honom på natten. Men nej, så fort jag vände ryggen till småhasade den lilla kille över till min sida, drog mig i håret så jag skulle vända mig och så skulle vi ligga NÄRA. Men förstår att han inte vill ligga nära sin pappa. Pappan han gör som alla andra pappor (eller iallafall som min pappa gjorde) han vänder sig om med ryggen åt och snor allt täcke. Så där låg man sen och småfrös och tittade upp på en gigantisk rygg med en liten täckesflik högt upp. Viggos pappa gör likadant, därför ligger han nära sin mamma istället. Då får man både täcke och kudde.

Viggo har två nya ord i sitt ordförråd. Eller egentligen ett men om man anstränger sig lite (och det gör man verkligen som förälder) så är det två. Napp och kex. Napp är lika med "App", solklart! Kex är lika med "Etsss", lite otydligare men nog förstår man allt! Anledningen till att han kan just kex-ordet är för att jag har börjat smygöva uttalet av "kex" med honom. I Götet heter ju inte kex med K utan det heter "Schex" med sch. Och så kan man ju inte säga! Därför smygövar vi kex uttalet, jag och Viggo. Fiffigt va?


Kommentarer
Postat av: maria n

Du är allt bra fiffig du!!! like it alot Klart man måste lära viggo ordentligt uttal på direkten. Hoppas lillen blir bättre i snuvan å det snaraste!! puss på er , ha en bra vecka

2011-04-05 @ 17:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0