SOL!

Idag har vi strålande sol i Götet. Synd då att jag jobbar till 20.00, men fick iallafall några härliga timmar på förmiddagen. Fördelen med att vara småbarnsförälder är ju att man går upp så hemskanskt tidigt och därmed får en jättelång dag. Kl. 05.45 bestämde Viggo att det var morgon idag. Först låg han och småknölade mellan oss ett bra tag. När jag tar mig orken att lyfta mitt ena ögonlock för att titta vad han gör får jag ett stort leende och ett högt "Eeiii". Ungefär som "Hej mamma! Äntligen är det någon som är vaken!". Behöver jag tillägga att det var hans pappa som fick gå upp med den morgonpigga killen? Förstår inte riktigt vart den där morgonpigga genen kommer ifrån. För hur kul är det att gå upp när det är mörkt ute? (Och nu pratar vi mörkt fast-det-är-sommartid-mörkt). Men å andra sidan så utnyttjar man ju dagen som det så hurtigt heter!


I lördags var vi till simhallen och badade. Viggo och pappa gick på "herrarnas" och mamman gick på "damernas". Jag valde rätt om man säger så. Martin hade hunnit sätta på sig en strumpa innan Viggo var borta, hämta Viggo, sätta på sig nästa strumpa, Viggo borta, hämta Viggo, sätta på sig en sko, Viggo borta, hämta Viggo osv. osv. Det hade varit lite lätt svettigt om man säger så. Jag lyxade för mig själv jag. Borsta håret i lugn och ro, titta sig i spegeln med båda ögonen osv. Nej, jag har inte blivit enögd men det andra ögat måste ofta hålla koll på busungen annars kan det hända intressanta saker. En sko i toaletten, lite fix med spisvreden, vattning av tv-bänken med vattenflaskan osv. Men badet var roligt. Hade köpt världens minsta badbyxor till världens minsta rumpa så han var sötare än socker vår lilla kille kan jag meddela. Bada var jättekul tyckte vi allihopa. Viggo älskar ju vatten så badhuset var himmelriket! Detta lördagsnöje kommer vi göra om många gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0