Tårtljus

Tårtljus. Imorse kl. 06.51 blev jag uppvaktad på säng med tårtljus. Ingen tårta men likväl tårtljus. Det var unge herr Sjörs som tröttnat på sina föräldrars sega snarkande och sonika bestämt att nu var det morgon och gått upp själv! Guu, jag får hjärtat i halsgropen när jag tänker på vad han kunnat hitta på när vi låg kvar och sov. Nu var det inte så farligt då han just nu tycker att det mest intressanta hemma hos oss är 1. Dammsugaren, 2. Förstärkaren och 3. Skafferiet. Och i morse hade någon (kanske hustomten som är uppe och äter lite på nätterna?) lämnat skafferidörren öppen. Lyckan var gjord! Och detta måste firas tänkte Viggo och uppvaktade sin mamma med tårtljus.

Imorgon är det leeedig dag! Skönt. Martin har ju sån där lyxig arbetstidsförkortning på sitt jobb så han är också leeedig imorgon. Blir nog en tur till Frölunda Torg för att inhandla present till farmor som fyller år idag, Grattis farmor! Och sen måste vi ju köpa påskgodis fall det skulle komma några söta små påskkärringar och plinga på. Ok, chansen är ju inte jättestor eftersom vi bor på tredje våningen och har portkod men ifall att. Och om inga skulle komma så kan vi ju alltid äta upp godiset själva. Det gör inget. Jag lovar.


Kommentarer
Postat av: maria n

Glad Påsk!!! Hoppas ni får det toppen ute på vid havet. Tänkte i en kvarts sekund att det är ju inte 1 maj idag=) med tanke på tårtljusen pusskram

2011-04-21 @ 09:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0