Pratkvarnen och Ester

Viggo har blivit en riktig liten pratkvarn på sistone. Det pratas och pratas men än är det fortfarande mycket som är "mamma" och "titta dä". Fast han vet hur man ska göra för att få sin vilja fram. Igår var han törstig och eftersom han inte kan säga vare sig törstig eller vatten än, trots att både jag och Martin mycket tydligt säger varje gång han får något att dricka " Är du TÖRSTIG, vill du ha VATTEN?", gick han helt enkelt fram till diskbänken och pekade med sitt lilla finger och sa "dä!". Fungerar ju det med. Eller när man är hungrig. Då går han fram till skafferiet och tar fram majskrokspåsen eller hämtar vällingpaketet. Alternativt så pekar han på kylskåpet och säger "Mmm!". Fungerar ju lika bra det. Pratar gör han ju ändå, med hundra olika röst- och tonlägen. Vill man något extra mycket höjer man helt enkelt tonläget. Fungerar ju det med.

Ikväll har jag och Martin vuxenkväll igen. Viggo ska vara hos farmor imorgon då jag och Martin har jobb-onsdag. Vi ska se film och äta vuxenmat. (Vuxenmat=slarva med riktig, lagad mat och äta kryddstark hämtmat istället). Och så ska vi sooova. Utan små sparkande fötter i ryggen eller med en halv kuddplats för att en liten kotte vill ligga på den andra kuddplatsen nära, nära.

Är lite kyligt på kontoret idag. Kan bero på att jag sitter vid ett ventilationsnedblås, super på sommaren, inga lökiga armhålor här inte! Men på vintern, burr. Tur att jag har Ester. Ester är min nya superbraiga sjal som värmer mig. Hon kommer från märket "Ester Elenora" och sa att "Hej, Ester är mitt namn, var fryser du?" ;)


Kommentarer
Postat av: maria n

Va fort dt går, Viggo är ju stora killen!! Ester seems to be the da shit=) pusspusss

2011-02-23 @ 00:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0