Skövde besök

Efter alla sjukdomar tog jag och Viggo en slappardag på fredagen. Vi tog en promenad hem till Jessica och Elias för lek och en semla. Kul för grabbarna att träffas lite, det var längesen nu då de också varit sjuka. När Martin slutat för dagen tog vi en tur till Ica tillsammans med resten av Mölndal kändes det som. Lördag morgon innebar tidig uppgång för hela familjen. Viggo bestämde att 07.10 var en bra tid för att gå upp. Då hade han först lagt sig bredvid mig på min kudde och högt och tydligt sagt "Mamma!" så att jag vaknade och sen passade han på att bita Martin i ryggen så att han också vaknade. Han har ju tagit efter sin mor den lilla grabben, alla han tycker om biter han hårt och mycket. Speciellt Martin har många bitmärken men jag antar att det är för att Viggo har en bus-pappa och en mys-mamma dvs. med pappa är busa det bästa och med mamma är mysa det bästa.


Lördag morgon/förmiddag hade vi storstädning. Behövdes efter all sjukdom + att vi faktiskt skulle få fin besök från Skövde. Vid halv två tiden kom Linus, Lisa och lilla Jens. Lördagen spenderade vi hemma. Vi tog en promenad i ett blåsig Mölndal, fikade och lekte. Jens, som är sju månader, var jätteintresserad av Viggo. Han hade väldigt svårt att koncentrera sig på att äta t.ex. när Viggo sprang omkring. Viggo han gillade Jens också och Jens mamma. Lisa var lite av en favorit hos Viggo. Hon skulle läsa, bära och busa med Viggo. På kvällen när grabbarna lagt sig åt vi en goood middag med vin och chokladmousse till efterrätt. Hade väldigt trevligt! På söndagen vaknade båda grabbarna vid sju draget så halv nio hade alla ätit frukost och var påklädda. Efter lite förmiddagssovning åkte vi in till stan och shoppade lite och åt lunch innan det var dags för familjen Almgren-Petersén att åka hem till Skövde igen. På eftermiddagen kom farmor och farfar på ett kort besök, de var på väg hem från Brattön och passade på att svänga in till oss. Farfar hade ju inte träffat Viggo på nästan tre veckor eftersom vi varit sjuka så mycket.


Idag är Viggo och pappa hemma. De skulle få fika/lek besök av Peter och lilla Ellen idag. Jag hoppas de har det trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0