Vuxenkväll

Igår hade jag och Martin vuxenkväll. Viggo, den lilla busungen, sov hos farmor och farfar inatt. Men oj, vad konstigt det kändes att inte ha honom hemma. Martin och Viggo åkte till Alingsås redan igår förmiddag för att Viggo skulle få vänja sig lite medan pappa fortfarande var där samt för att Martin fick lov att jobba någon timme igår. De hade lite krisigt på hans jobb då fyra av fem var hemma p.g.a sjuka barn, sjukdom eller pappaledighet. När Martin skulle åka från Alingsås hade Viggo varit jätteledsen. Tungt att åka då. Men då Martin ringt för att höra hur det gått hade Viggo ganska snabbt efter att Martin åkt torkat tårarna och fortsatt att busa med farfar. Fast han hade lite senare under kvällen gått fram till fönstret, pekat ut och sagt "Mamma?". Mitt älskade lilla barn, mitt mammahjärta värker!


Jag och Martin passade på att se "Resident Evil: Afterlife" på hög volym på vår barnfria kväll samt att skriva ihop en inbjudan till en rolig grej lite längre fram i vår. Sen stöp vi i säng vid 22, vi kunde knappt bärga oss inför att få sova ostört en hel natt. Den senaste tidens nätter har inte varit jätteroliga kan jag säga. NÄR ska han sova en hel natt?!


Imorgon är jag föräldraledig igen. Har inga direkta planer, kanske ta en tur in till stan. Jag har spanat in en sjal som jag väldigt gärna vill ha fast den är lite dyr så jag har lite köpångest... På fredag är vi bjuda på middag hos Jessica, Marre och Elias, trevligt! Och på söndag sätter vi kosan mot Skövde för att fira farbror Björn som fyllt år. Sen ska jag hinna med att träna lite också tänkte jag. En fullspäckad helg med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0