Låg varv

Känner att bloggen går på låg varv just nu, men det är inte så konstigt när det är så mycket annat som går på hög varv. Viggo har lärt sig springa och klättra så det går fortare än fortast där hemma nu. Jisses vad snabb han är! Igår hade Viggo i ett obevakat ögonblick lyckats klättra upp på sitt lilla bord, där stod han sen nöjd och skrattade när Martin kom in i rummet, livsfarliga lilla unge! En liknande sak hände när jag stod och diskade förra veckan. När jag som bäst stod där slängde jag ett snabbt öga ner på golvet där Viggo satt och grejade tidigare. Nejdå, där satt han inte kvar utan han stod i stället på nedersta lådhandtaget och tittade på vad jag gjorde.

Fredagen bjöd på öppna förskolan för mig och Viggo, premiär för mig! Mysigt var det iallafall. Mellan kl. 10-11 är det bara för barn 0-2 år. Sångstunden var jätterolig, fröken hade en bl.a. en liten hund som alla barnen fick hälsa på. Viggo ville nog helst ta med sig hunden hem tror jag. Annars ville han inte sitta med sin mamma som de andra barnen, nej han skulle stå i mitten när vi sjöng. Fast det fanns några andra busbarn där med, Elias Viggos kompis satt också i mitten och Ellen, Viggos andra kompis, hon ville helst sitta med fröken. Efter öppna förskolan tog Jessica och Elias sällskap med oss när vi uträttade lite ärenden. Sen fick vi lov att gå hem och vila upp oss efter en trevlig förmiddag.


I söndags var vi på julgransplundring på mitt jobb. Väldigt trevligt, barnen fick korv med bröd och godispåsar (inte Viggo dock) och vi föräldrar fick fika. Viggo det lilla matvraket satte i sig nästan en hel korv med bröd själv. Tror han är inne i någon tillväxtperiod för han äter som en hel karl just nu! Dans var dock inte något som intresserade herr Sjörs. Han undrade mest vad de andra barnen gjorde när de sprang runt i ring. Fast när de sjöng "Prästens lilla kråka" ville han vara med, för den sjunger ju vi hemma minst fyra gånger om dagen.


Imorgon är det jobbdag för mamman och pappan igen. Viggo ska denna onsdag vara hemma hos sin kompis Elias och hans föräldrar. Jessica jobbar ju bara helger men Elias pappa han tyckte det skulle bli så roligt att Viggo kom att han hade tagit ledigt från jobbet! Så det är nog fler än smågrabbarna som tycker det ska bli kul! Spännande är det iallafall!


Kommentarer
Postat av: maria n

vilket yrväder:) pusskram

2011-01-18 @ 20:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0