28 år

När jag var sisådär fem år var trettio år väldigt vuxet. Mina kriterier på vuxenhet då var att 1. ha parfym när man skulle gå bort, 2.tugga Toy varje dag, 3. ha rosa läppglans i handväskan och 4. ha sedlar i plånboken. Så det slog mig häromdagen. Jojomen, jag har parfym när jag ska gå bort, i handväskan finns faktiskt ett paket Toy och två (!) rosa läppglans. Det där med sedlar i plånboken vet jag inte riktig var det kommer ifrån men det var liksom något oerhört vuxet över att ha papperspengar istället för alla de där femmorna som fanns i min tuggummirosa plånbok. Men det finns även en rad andra saker som gör att jag känner mig så där vuxen ibland. Lite tråkigt vuxen ska tilläggas. Jag skulle köpa ny bikini i helgen och kommer på mig själv med att tänka "men de däringa små snörerna, de måste vara väldigt opraktiska när det gäller att hålla ihop bikinitrosor, finns det inget i en mer rejäl modell?". Men hallå, på vilket årtionde är jag född?!


   Jag drar mig inte för att sätta på mig en sådär hudfärgad "hålla-in-magen"sak som jag köpte efter Viggos födelse. Praktisk för siluetten, döden för ungdomen! Jag tycker att en dag räcker som festdag under midsommarhelgen, man blir ju så trött dagen efter! Men vad hände egentligen med utgång-tre-dagar-i-rad grejen? Jag tycker att en ny dammsugare vore en väldigt bra sak att investera i till hösten. För tio år sedan hade jag trott jag blivit galen. Jag har stått och valt mellan att köpa ett par högklackade festskor eller ett par gummistövlar. Och valt gummistövlarna.


Eller också är det så att detta är en helt normal utveckling som liksom kommer på köpet när man närmar sig TRETTIO och har BARN och BOSTADSRÄTT och VOLVO. Men egenligen är jag ju bara sisådär strax fyllda tjugo. Och det ska erkännas att mitt senaste inköp till klädgarderoben var en konstig, väldigt modern och ungdomlig inka inspirerad topp. (Nej, man kan aldrig få för många toppar pappa!). Och jag äger faktiskt de där skorna som jag valde mellan när jag skulle köpa gummistövlar. Jag gick tillbaka dagen därpå och köpte dem. De ska faktiskt få följa med ut och slå klackarna i taket på midsommardagen. Men faktum kvarstår, såna där "Hålla-in-magen" saker är väldigt praktiska och gör under för figuren och sånadäringa bikinitrosor med snören går allt bort. Nej, det ska vara rejäla grejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0