Egen tid

Jag har egen tid. Egen tid betyder att ingen liten buskille "hjälper" mamma skriva på datorn. Ingen liten kille "städar" lite på toan om toadörren råkar vara öppen. Ingen liten kille ojar sig över inbillade stickor i fötterna. Egen tid betyder också att ingen stor kille nog vill se fotboll på tv, ingen stor kille ojar sig när jag för fjärde gången vill se "The Twilight saga - Eclipse" och ingen stor kille tar plats på bästa stället i soffan. Med andra ord, jag är ensam hemma!
Buskillen som börjar på V är hos farmor och farfar idag och imorgon. Buskillen som börjar på M är på Liseberg med jobbet. Vi får väl se hur många karuseller han åkt. Känner jag honom rätt så har han inte åkt en enda en. Fast Martins chef skulle ge en extra present till den som åkte Lisebergs nya åkattraktion "AtmosFEAR". Så det kan ju hända att Martin har överraskat. "AtmosFEAR" är precis som det låter super-jätte-mega-skitläskig. Man blir upphissad i Lisebergstornet, dvs. jättehögt, i någon slags liten stol och släpps sen i ett svart hål. Som fritt fall fast tusen gånger värre. Ok, nu ska erkännas att jag inte åkt själv. Min erfarenhet av "fritt fall-maskiner" sträcker sig till fritt fall på Gröna Lund. Barnversionen. 5 meter hög. Men guu så vi skrek. Så ni kan ju tänka er vilken dödsmaskin det här är!
Tillbaka till egen tiden då , så tråkigt det är! Det händer ju liksom inget. Lägger jag en macka i köket så är den kvar när jag kommer tillbaka. Annars är det ju alltid en macka mindre och någon grabb där som ser lite skyldig ut när man kommer tillbaka. Jag får dessutom ligga på bästa platsen i soffan själv. Med båda skinkorna innan för soffkanten. Fast jag trivs ju när det är lite trångt och knöligt... Vi får väl se hur bra sömnen blir. Man skulle kunna tro att man sover dåligt då man delar säng med två andra varav en gärna ligger på tvären. Men ICKE. De där små bebissnusningarna och de lite större timmerstockarna är som rena sömnpillret. Adderar man sedan ett mänskligt litet plåster så är man så gott som däckad!

Kommentarer
Postat av: maria n

Tänk vilken tur att det är så iaf, bra att sakna sina prinsar ibland=) puss och ha en mys helg.



Har 2 timmar kvar av mitt nattpass nu... hoppas tiden går fort och alla håller sig lugna

2011-06-11 @ 05:22:10
Postat av: Anonym

Men precis så är det! Man ser fram emot att vara lite själv, om så bara för några timmar. Sedan sitter man där och bara längtar och blir nästan lite rastlös...Kram min lilla älskade "unge"

2011-06-11 @ 10:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0