Working mum

Idag har jag skickat mina kära prinsar till Brattön för lite semester på egen hand. Jag som är "the working mum" och ska sitta på ett tråkigt kontor hela veckan får glatt stanna hemma. Martin, den lilla lyxliraren, har sin första semestervecka denna vecka. Jag har hmm... fyra arbetsdagar kvar innan det är dags för mig att slänga in handduken. Tre veckors ledighet känns ju inte helt fel. Speciellt inte eftersom det kommer att bli super-jätte-mega fint väder i alla tre veckorna och vattnet kommer vara så där lagoma 25 grader i viken hemma hos mamma och pappa och alla kommer att vara glada och friska och inga myggor kommer att bitas. Eller?

På torsdag kommer mina prinsar hem igen. Tills dess ska jag arbeta som en liten toka för att få undan allt innan semestern. Samt passa på att träna. Nu är det bara två månader kvar tills vi ska stå på startlinjen för att springa Midnattsloppet. Jag har hittills tränat minimalt kan erkännas. Hade lite flyt när vi bodde i Alingsås men den senaste veckan, nada! Hoppas verkligen att duktig-Emmy, som jag vet bor någonstans där inne, ska få lite fart på mig och inte lyssna så mycket på Otroligt-bra-på-ursäkter-Emmy.

Nu ska jag stänga ner den här fabriken och åka hem till min ensamma lägenhet. (Min och min, Linn och Johans ensamma lägenhet). Fast en sak är ju bra med att vara ensam, man får titta på Twilight filmerna hur många gånger man vill!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: maria n

Kämpa på=) Har också hört att det ska bli precis som du beskrev det de närmaste 3 veckorna!!! pusskram

2011-06-15 @ 11:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0