5 minuters metoden

Vi har ju försökt med fem minuters metoden när Viggo ska sova. Den går ut på att vi lägger honom i hans säng, sjunger en liten visa och säger "Godnatt Viggo, nu ska vi sova" och går ut från hans rum. Sen går vi in var femte minut och upprepar hela processen. Men nu tror jag vi ger upp. Igår var han SUPERarg för att han fick lov att ligga själv i sitt rum. Han skrek och skrek och mitt mammahjärta värkte och värkte. Till slut hör vi att han kräks för att han är så upprörd (ok, han hade klämt en hel burk spagetti och köttfärssås, en halv banan och en hel flaska vällning innan men ändå!). Fy vilken dålig mamma jag kände att jag var. Så nu slutar vi med det där. En liten halvtimme på kvällen kan man väl offra på att sjunga "Blinka lilla stjärna" åttiotvå gånger samtidigt som man klappar Viggo i pannan. Just det där med att klappa Viggo i pannan måste man göra på ett speciellt sätt. Han vet hur han vill ha det för gör man "fel" tar han ens hand och rättar till klappningen så man stryker på "rätt sätt". Rätt ska vara rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0