Jag och mormor Iris

Jag har precis konstaterat att jag ärvt en rea-shopping-gen från mormor Iris. Mormor är den person i min närhet som älskar reor mest. "Oh, jag hittade den här på rea, det var ju så billigt, vad tycker ni?". Och jag har ärvt genen, jag bara älskar reor och fynd. Senaste fyndet? Pälsväst för 113 kr (71% rea), check! Förra veckan, windstopper från Polarn och Pyret till Viggo, 150 kr, check! Veckan innan det? Sjal nedsatt med en hundring.


Ikväll ska vi hämta vildingen hos farmor och farfar. Det är lite konstigt när han inte är hemma. Man kan t.ex. i lugn och ro plocka ur diskmaskinen utan att få "hjälp". Ha många tända ljus på bordet. Lägga mobilen i "otillåten" höjd. Spela högt ljud på tv:n. Gå på toa med stängd dörr. Läsa med lampan tänd. Sova hela natten. Appropå det, min mammakropp har inte vant sig vid att sova hela nätter, guu så seg jag är idag när jag fått sova en hel natt. Känner mig lite "frånkopplad". Nu jobb!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fynd du har gjort Emmy!:-) Jag vill också ha en pälsväst!! Förstår att det är jättekonstigt utan Viggo! Hoppas att din kropp vänjer sig med att sova hela nätter!:-) Puss o kram

2011-03-09 @ 21:17:44
Postat av: Anonym

Ja, det stämmer verkligen att du har ärvt mormors Iris gen. Jag blir lite full i skratt ibland, det är gulligt på nåt vis.

2011-03-10 @ 09:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0