Lördag hemma hos familjen Gustafsson-Sjörs

05.44. 05.44 lördag morgon bestämde sig unge herr Sjörs att det var hög tid att gå upp. Utan ett ord till vare sig sin mamma eller pappa hasade han sig ur sängen och sprang ut till sin leksakskorg i vardagsrummet. Men det är tur att hans mamma har utvecklat något slags super-hörsel-känsel-sinne för jag vaknade när satte sig upp. Inte allt för pigg på att gå upp denna okristligt tidiga timma. För så klart var det "min" morgon denna morgon. En pigg Viggo och en trööött mamma satt sen och tittade på Teletubbies kl. 06.05. För mamma fick också lov att titta på programmet, när jag nickade till några gånger fick jag en uppfordrande liten hand på kinden som sa "Mamma! Titta nu då!". Lite senare på lördag förmiddag skulle vi ha lite födelsedagskalas för Martins släkt. I tisdags när vi bestämde tid tänkte vi "Ja, men 11 det blir bra, då hinner vi fixa lite på förmiddagen". Ja, fast vi råkade sova till 10... (Jag och Viggo tog en förmiddagsnap och pappan han hade inte ens vaknat). Mellan 10.06 och 10.27 dammsög vi lägenheten och torkade av alla små kladdiga ytor. Mellan 10.28 och 10.42 duschade vi och försökte klä på oss. 10.45 stod kalasgästerna utan för dörren! Det var inte med i vår planering om man säger så! Martin öppnade dörren i strumpor och kalsonger, jag krängde på mig en klänning i farten och Viggo, som precis hällt ut hela duplobacken i hallen, hade fortfarande pyjamas på sig. Det där kaffet och snyggt upplagda kakorna fick kalasgästerna vänta på ett slag om man säger så... Borde finnas någon slags lag på att man INTE får komma en kvart för tidigt till en barnfamilj. :)


Lördag kväll åt vi middag hemma med moster Linn. Morbror Daniel han la ut en snygg bild på fejan där han skålade med sina facebook kompisar. Han skulle vidare ut i Stockholmnatten samtidigt som jag gick och la mig. 21.56 en lördagskväll. Åh, så glamorös jag kände mig. Och ganska avundsjuk, jag ville också gå ut! Så avundsjuk att jag fick gå upp från min sköna säng och smygprova mina nya kilklackar. 11 cm konjaksbrun dröm. Fast jag kunde kanske matchat det med nåt bättre än ett Miss Piggy nattlinne. Nästa gång kanske..?


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken händelserik lördag, jag hoppas att söndagen var lite lugnare!=) Ja, det borde vara förbjudet att komma så mycket för tidigt! Du får gratta födelsedagsbarnet i efterskott! Ha en riktigt bra vecka! Puss o kram

2011-03-22 @ 09:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0