Morfar besök

Nu har vi morfar besök här nere i Götet! Som vi längtat! Morfar som är lärare har ju lyxigt sportlov den här veckan och då passar det ju bra att åka ner till "Sveriges framsida" och passa barnbarnet medan föräldrarna jobbar. Mormor hon kommer på torsdag! Vi får väl se vad vi ska "sporta" för något på lovet bara... Viggo han sportar ju för jämnan, är det inte "sprint-från-mamma" är det "innebandyklubba-i-fönstren", "häng-i-liten-lian" (gardinerna) eller "rensa-liten-låda-med-kinapinnar". "Kast-med-liten-sak-ner-i-toaletten" är också en trevlig sport tycker Viggo. I morse medan jag försökte sminka mitt ena öga samtidigt som det andra ögat försökte ha koll på busungen var han snabbt som attan in i min garderob och hämtade ett av mina (finaste!) siden nattlinnen. Viggo har ju utvecklat en förkärlek till allt som är av siden så han fick väl ha det en stund medan jag försökte få på den där mascaran på det andra ögat. Men tjipptjilevipp hade inte Viggo det i handen, utan det var låg i toaletten. Till råga på allt har min kära sambo en förkärlek för såna där "lukta-gott-i-toaletten" grejer. (Han kan bli lite lätt lyrisk bland rengöringsmedlen på Ica). Så för tillfället är toalettvattnet blått hemma hos oss, och således även en bit av mitt nattlinne. Attans, där stod jag med ett halvt sminkat öga, rufsigt hår, ett busigt barn och med detta halvårets värsta tidsbrist. Snabbt, skölja av nattlinnet, slänga på sista mascaran (jo, det blev helt ok även idag), lämna barnet till farmor (den räddande ängeln som passade på att komma exakt i rätt tid), ta en snodd på armen och springa sprintlopp till pendeln. Det rufsiga håret fick jag ta hand om på pendeln.


Viggo älskar saker av siden just nu. Och det förstår jag för det är ju ett väldigt mysigt och lent material. Vi har en vit siden kudde på vår säng som han gärna gosar med. Ska vi sova middag i vår säng ska han gärna ligga på kudden. Han hämtar den även gärna då han är lite trött. Då kan han lägga sig på golvet i vardagsrummet eller köket och stödvila lite på den gosiga kudden. Mitt siden nattlinne är ju också mysig sak. Igår när jag gjorde mig iordning och hade tagit av mig nattlinnet tog han och satte det på sig över huvudet. Sen hade vi en liten kille som sprang runt med en fin lila siden "sjal" runt axlarna. Men det är ju så mjukt och mysigt!


Imorgon ska Viggo och morfar vara själva. Kul för dem! Jag hoppas att pappa har laddat upp med energi, för det går åt en hel del om man ska barnvakta unge herr Sjörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0