Och han sover HELA natten!!!

Hemma hos familjen Sjörs-Gustafsson har det sedan natten till torsdag inträffat ett mirakel. Viggo Eskil Sjörs sover hela natten utan att vakna för att vilja ha välling! Denna dag trodde jag som mamma aldrig skulle komma. Funderade starkt på hur det skulle bli när han närmade sig skolåldern, ville han ha en macka på natten då istället för välling? Några gånger vaknar han dock och vill ha vatten men han somnar om igen efter det. Nackdelen är dock att jag har blivit så mycket tröttare eftersom jag får sova mer än vanligt. Mammakroppen är konstig. Får jag sova ostört en hel natt är jag helt väck och segare än segast, men om jag får vakna några gånger under natten är jag pigg och alert. Pappakroppen däremot är tvärtom, han sover som en stock genom barnskrik och gnäll. Vaknar han trots allt några gånger under natten är han helt väck och "sååå trööött". Barnkroppen den fungerar alldeles utmärkt vare sig den vaknar eller inte. Bara den får ligga mellan sin mamma och pappa.


I helgen har vi haft besök av mormor, morfar och morbror Daniel. Vi har shoppat, myst, ätit god mat och tittat på massor av skidor. Både skid-VM, Världscupen i skidskytte och Vasaloppet stod på agendan. Men kommer man från en plats med riktiga vintrar är längdskidåkning jättespännande att titta på. Viggo han tyckte allt att vi var lite tråkiga som bara tittade på skidor hela tiden. Fast vi har varit ute en del under helgen med. Vädret har varit toppen så vi har hängt en del i lekparken på gården. Att leka i sandlådan är en ny favoritsyssla hos herr Sjörs. Han fullkomligt älskar att greja med spadar och hinkar. Gräva upp lite sand med spaden, lägga lite sand i hinken och hälla ut lite sand över den nytvättade overallen är en lek vi lekt sjuhundratrettioåtta gånger i helgen. Men det är ju så spännande!


Ikväll är det vuxenkväll igen. Prinsen sover hos farmor och farfar då det är "jobb-onsdag" imorgon. Tur att han älskar att vara i Alingsås. Det är knappt vi får med honom hem när han varit där. Viggo, farmor och farfar brukar leka kurragömma, jagas upp för trappan, leka med farfars "antika" leksaker, titta på alla djur i Nolhaga djurpark, gå långa promenader, gunga, gunga, gunga, titta på tåg och små fåglar och allt det där andra som vi inte riktigt hinner med i vardagen. Morfar var ju barnvakt förra onsdagen och halva tisdagen. Det hade gått jätte, jättebra. De hade också gungat och gjort alla de där roliga Viggo-sakerna. Viggo var supernöjd! Enda minuset i helgen var Viggos blåöga. Han ramlade i onsdagskväll och slog i bordskanten precis vid ögat. Ett stort, blått, svullet boxar öga vart resultatet. Nu är det nästan bra men torsdag och fredag var han nästintill igenmurad. Stackarn! För att det inte ska hända igen har vi köpt såna där små plast skydd och satt fast på bordskanten. Fast Viggo han trodde det var små kakor som pappa satt fast på bordet så han bet tag i "kakan" och bände loss den. Nu har pappan limmat fast "kakorna" med världens starkaste superlim.


Kommentarer
Postat av: Viggos mormor

Tack för en jättemysig helg! Åh, vad det långt till Göteborg! Tur att Viggo är en så helt underbar unge och inte blyg det minsta. Jag fick en hel hög med momrmorspussar som jag har lagt i säkert förvar i mitt hjärta. Älskade lilla unge<3

2011-03-08 @ 19:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0